روز های من - MY DIARY

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

به نام خدا

سلام دوستان

تیتر بالا حرفای آقای قیژ قیژ سوار هستش که خواستم براتون ترجمه ش کنم، البته این رو که گفت یه نکته به ذهنم رسید خواستم اون رو بگم اما اول ترجمه حرفهای استاد قیژ قیژ وووو:

اون میگه : همیشه کوتاهترین راه ، بهترین راه نیست!

اِ ا  ااااِ  اِا ... چی میگی برادر من ! یعنی اصل حمار نقض!  ای بابا نمیشه که این همه ما تو دبیرستان با این مسئله استدلال کردیم ها ...! بابا  (دور از جوون شما خواننده محترم) درازگوش هم میفهمه خط مستیم بین دو نقطه کوتاه ترین مسیر هستش!

بعد بیشتر که توضیح میده می بینم راست میگه اون به زبون خودش میگه و در باب رانندگی ؛من هم خب دیگه خوب بلدم بعدش میزنم به فاز خودم (آخه برق خوندم دیگه اونم فشار قوی... کسی جیز زز نشیه یه وقت ...بهتره دور و بر من کسی نباشه ...از ما نصیحت بود...! ببینم ناراحت که نشدین.؟! نشین ها!)

خب راست میگه : میگه این درست نیست هنگام رانندگی هر وقت خواستیم برگردیم (دور بزنیم مسیر رو برگردیم) سریعا یه راهنما و بعدش گردش کنیم. باید کمی تامل کرد سرعت رو کم کرد از فلاشر و راهنما به موقع و درست استفاده کنیم ( باید راننده های پشت سر ما فرصت دیدنِ بالا و پایین پریدن ها و به آب و آتیش زدن های چراغ راهنمای ما رو داشته باشن دیگه ) باید دقت کنیم و به فاصله ی وسایل نقلیه ی  پشت سر توجه کنیم .این  همه حرف زد که بگه خب هرجا که تصمیم گرفتیم دور بزنیم ،،،،،،نباید دور بزنیم .

چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/؟

منم بهش همین رو گفتم  چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــِ ..... را؟آخه!

3تا دلیل آورد :

1- وقتی که به قانون بی توجهی میکنیم::::::::::::مثلا اگه میدان کمی جلوتر هستش برای چی 100 متری میدان  که دارای خط ممتد هستش دور می زنیم؟!(همه مون که تو کتاب آیین نامه خوندیم حریم میدان و چهارراه و پل رو ....نه؟؟!! ).

اصلا خط ممتد یعنی از من نگذر.


2- بعضی وقتا به حقوق دیگران بی توجهی می کنیم:::::::: بقیه هم ممکنه مثل ما عجله داشته باشن . شاید پدری می خواد زودتر برسه پیش خانواده اش  یا شاید یه کارشناس باید سروقت برسه به جلسه یا شاید مادری باید زودتر برسه به فرزندش که توی خونه تنها مونده و البته غذا رو تا نسوخته از رو اجاق برداره  یا اصلا شاید مریضی باید سریعا به بیمارستان رسونده بشه و حالا من بیام و خیلی هم خونسرد راهنما بزنم و به زور راه رو از این بنده خدا ها بگیرم و ... .(صرف اینکه راهنما زدم)


3-  اهمال و سستی نسبت به حفظ سلامتی و جان خودمون و سرنشینان و بقیه راننده ها:::::::::::   باید طوری رانندگی کنیم که اصلا خطری ما یا دیگران رو تهدید نکنه. حالا کافیه  وجدان خودمون رو قاضی کنیم ببینیم این کوتاه ترین مسیرها که زود هم انتخاب میکنیم بهترین و ایمن ترین راه هم هستن؟! مثلا برای عبور از عرض یک خیابان بهتره کوتاه ترین مسیر رو انتخاب نکنیم.



+++یه نکته : راهنما و فلاشر هیچ اجازه ای برای ما از رانندگان دیگه نمی گیرن. یعنی فقط نمایشی هستن و کمک حال راننده . ممکنه راننده های قدیمی رو دیده باشید که تا به حال تصادف هم نکردن ماشاالله ولی اصلا از راهنما هم استفاده نمی کنن.این به خاطر اینه که به دیگران به درستی تفهیم می کنن که می خوان وسیله شون رو منحرف کرده و مسیر دیگری رو برن.

+++ یه نکته ی دیگه: کم کردن سرعت ( چه تو کوچه پیچیدن هایی و چه تو اصلی وارد شدن هایی...! خدایا توبه) و حرکت از اولین لاین به سمتی که قصد گردش به آن سمت رو داریم ------>> یه اطلاع رسانی خوب  به راننده های دیگه هستش.



فاز خودم:

از دل نوشت: افسوس نوشت : دست برداریم از این بازی ها.......اصلا هرچه دلتون خواست اسمش رو بگذارید.

کوتاه ترین راه بهترین راه نمی باشد.!


وقتی کسی به من بتوپــــه ....سریع حرفی به زبان آوردن ممکنه خیلی راحت باشه اما بهترین کار نیست.

وقتی کسی حق من رو بخوره و حقوق من رو پایمال کنه ... حتی اگه بتونم آبرو بردن از او بهترین کار نیست.

وقتی کسی به من بدقولی میکنه ... بد قولی کردن من نسبت به اون بهترین کار نیست.

وقتی کسی من رو پیش دیگران خرد کنه ... لِه کردن او ممکنه نزدیک ترین راه باشه اما مطمئنا بهترین کار ممکن نیست.  

وقتی کسی به طرز پوشش من بی ادبی میکنه ... گرفتن دست او و دعوت او به مهمانی خنده ها میتونه راه طولانی ولی خوب باشه

وقتی بیشتر مردم در جامعه ای از نبود امکانات و رفاه و کار حرف می زنن ... ممکنه نزدیکترین و کوتاهترین راه، نال و نفرین مسئولین  باشه و صحبت در این مورد و دامن زدن به ناامیدی مردم و ناکارآمد جلوه دادن مسئولین(هرچند که واقعا هم ناکارآمد باشند ) ....................ولی شاید اگه من از جا بلند شم و همت کنم برای کار ، راضی بشم به آموزش و کار زیر دست یه اوستا یا مهندس راضی بشم و خودم یه شغلی دست و پا کنم. تلاش کنم برای کسب اون رفاه و امکانات و در طی این مسیر به همنوعانم در حد خودم فراخی در امکانات و آسایش بدم ...فکر کنم این یکی از بهترین مسیرها باشه برای انتخاب ،که درسته اولش سنگ لاخ هستش ولی بعدش یه بزرگراه همواره که دور تا دورش مناظر زیبا خودنمایی می کنه.  

وقتی  چیزی از خدا می خوای و بهت نمیده برای سالهای سال.... ممکنه کفران نعمت و خدای نکرده گناه راحت ترین کار برای انتقام گرفتن ظاهری از خدای مهربون باشه ...اما صبر بر بلایا و قناعت بر داده های خداوند و شکر نعمت بندگی یکی از بهترین کارها است.


وقتی چند وقت از قرآن دور میشی .... ممکنه دورتر شدن از اون راحت باشه اما دوباره مطهر شدن  و نزدیک مجدد به اون بهترین راه می تونه باشه.


وقتی رمز گاوصندوق دیگری رو بلد باشی ... ممکنه کوتاهترین راه باز کردن درِ اون و برداشتن تمام دارایی اون باشه به قیمت سلب اعتماد او از تو ..... اما شاید اگه چشماتو مثل قبل بپوشونی و ندیده انگاری چیزی رو که می بینی و حتی او رو از نیاز شدید خودت بی خبر نگهه داری شاید این یکی از بهترین راه هایی باشه که تو عمرت در پیش گرفتی.


وقتی میشی گوشی برای شنیدن درد دل پدری که از درد های روزگار می ناله .... شاید حرف زدن راحت باشه ...اما گوش کردن به نوای سوزناکش فکر کنم بهتره.


وقتی دنبال نیمه گمشده ای هستی برای پَر کشیدن و  همه ازت ایراد میگیرن و هزار تا مشکل که ممکنه مردم امروزه باهاش درگیر باشن روبرو ت رخ می نماید ... شاید سرد شدن راحت ترین کار باشه اما به نظرم سعی و کوشش برای رفع موانع و صبر تا روزی که خدا خودش مقدرات رو آماده کنه بهترین کاره.


و خیلی وقت هی دیگه....

باید بهترین راه رو انتخاب کنیم.

یا حق 



به نام خداوندی که بلند مرتبه است و یکتا ...و صاحب جود و سخاوت

سلام دوستان و همسایه های گرامی ام

اوقات تون به خیر و حلاوت انشاالله

جمع تون هم جمعِ جمع، انشاالله خداوند، خانواده و اقوام و دوستان و محبان تون رو برای شما که نماینده ی خدا روی زمین هستین از تمام بلایا حفظ کنه

امروز روز تولد امام نهم ه ، حضرت محمد تقی علیه تحیّة و السلام  که کنیه شون جواد هستش.

خواستم این عید رو به امام زمان عجل الله و خدا و شما دوستان شفیق و البته همه مخلوقات خدا تبریک بگم.

موفق و پیروز باشید.

راستی بیاین سعی کنیم بهترین باشیم.نمیخواد واقعا بهترین بشیم ...  مهم اینه که سعی کنیم بهترین بودن رو .


بسم الله
سلام به همه ی شما خوبان
شهادت امام دهم، امام هادی علیه السلام و الصلاة  رو خدمت همه تون تسلیت و تعزیت میگم.
موفق و پیروز باشید رهگذران زندگی.
یا امام هادی ع

بسم الله
به نام خدای سخت کیفردهنده
سلام
آدم می مونه ها ! بابا اینها مگه آدم نیستن؟! ما به مقدسات اونا توهین می کنیم؟ما میریم آرامگاه بزرگان فلسفه ی غربی رو نابود می کنیم؟!
نمی دونم چرا طرف مقابل به این فکر نمیکنه که حداقل سعی کنه مثل طرف روبه رو ش رفتار کنه!؟؟؟
 همسایه جدیدمون، "سرباز" گرامی از وبلاگhttp://emam-mahdi-313.blogfa.com زحمت کشیدن و من رو از این خبر مطلع کردن.
مطلب زیر از پایگاه "http://valieamr.com" برداشته شده آفتاب نیوز هم همین رو اطلاع رسانی کرده بود.
یا علی (ع)

چهاردهم اردیبهشت 1392
سردار نقدی :
هتک حرمت "حجر بن عدی" توطئه آمریکا برای شوراندن شیعیان علیه اهل سنت است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه توطئه هتک حرمت به جناب حجر بن عدی توطئه آمریکاست، گفت: این هتک حرمت واکنش عجولانه آمریکا به اجلاس عظیم علمای اسلام در تهران بود.
به گزارش پایگاه خبری "ولی امر" به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه توطئه هتک حرمت به جناب حجر بن عدی توطئه آمریکاست، اظهار داشت: این هتک حرمت واکنش عجولانه آمریکا به اجلاس عظیم علمای اسلام در تهران بود. چرا که این اجلاس ضربه سختی به طرح‌های آمریکا در منطقه وارد کرد و آنها وحشت‌زده از وحدت مسلمین دست به این کار زدند.

وی افزود: وجود پیکر سالم این صحابه نورانی بعد از 14 قرن بهترین دلیل حقانیت اوست. حادثه تلخ و جانگداز تعرض به مدفن پاک حضرت حجربن عدی سلام الله علیه ظاهری دارد و باطنی، ظاهر آن اینست که یک گروهک متعصب از روی تعصب مذهبی دست به این کار زده‌اند حال آنکه؛ اولا هیچ مذهبی چنین تعرضی را مباح نمی‌داند و تجویز نمی‌کند و هیچ عالم اهل سنت شناخته شده‌ای در جهان وجود ندارد که چنین اقدام ضد انسانی و ضد دینی را مشروع بداند.

" ثانیا قرن‌هاست این مقبره در منطقه اهل سنت با احترام حفظ شده و اگر دشمنی مذهبی با آن وجود داشت می‌بایست در طول این قرن ها اعمال می شد.ثالثا سالم بودن پیکر این شهید راه حق، که پس از 14 قرن جز خاکی از آن باقی نمانده، از بارزترین دلایل حقانیت راه این صحابی بزرگوار است و هیچ کس به خاطر تعصب مذهبی کاری نمی‌کند که حقانیت حریف خود را عملا اثبات کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: هرچند عاملان این اقدام افرادی به ظاهر وهابی مسلک بوده و خود را به اهل سنت منتسب می‌کنند اما تنها متهم این حادثه آمریکای جنایت‌کار است و فتوای اصلی جسارت به مدفن پاک حجر بن عدی را کاخ سفید صادر کرده است.

سردار نقدی خاطر نشان کرد: تجمع عظیم علمای شیعه و سنی در یک فضای صمیمی زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و اجماع آنان بر ضرورت پیشبرد بیداری اسلامی تا حاکمیت کامل اسلام به سرزمین‌های اسلامی و آزادی قدس شریف، کابوسی وحشتناک برای آمریکا و رژیم صهیونیستی بود. لذا با دستپاچگی به این اقدام احمقانه دست زدند تا شاید با برانگیختن خشم شیعیان علیه اهل تسنن وحدت و برادری را بر هم زنند. غافل از آنکه ملت ها بیدار شده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: شیعه و سنی تا آزادی قدس و فروپاشی آمریکای جنایتکار با هم هستند و با این توطئه‌ها از کوره در نمی‌روند و منشاء این اقدامات رذیلانه صهیونیسم بین الملل و کاخ سفید می‌دانند لذا در واکنش به این خباثت‌ها حتی شعارها را پیش از وهابیت باید متوجه آمریکا و صهیونیسم کرد.

بسم الله

سلام مهمونای خوب و گرامی

مهم نیست وسیله تون چیه؟ دوچرخه ، موتور ، ماشین یا جت اسکی و یا حتی روروئک و سه چرخه!!!

مهم اینه که وقتی شما سوارش می شین باید ایمن باشید....!

تمیزی و نظافت رو هم رعایت کنیم(من خیلی وقته موتورم رو اساسی تمیز نکردم!!!عالم خیلی کم عمل، منم!!!؟!). النظافت من الایمان. پس نباید کمبود وقت رو بهونه ای برای کثیفی وسیله مون کنیم.

رسیدگی به چرخ ها و ترمزها  و ضد یخ (ویا ضد جوش) روغن موتور و تعویض فیلترهای روغن و هوا رو جدی بگیریم. بعضی تعمیرات و وارس ها هم دوره ای هستن مثلا تسمه تایم ماشین یا روغن واسگازین و شارژ گاز کولر....

خوب به صداها دقت کنین ....!هر بار که وسیله تون رو راه می اندازین دقت کنین صدایی نابه جا از وسیله تون شنیده نشه؟!!!

حتی به کوچکترین صداها و تغییر وضعیت ها هم اهمیت بدین.

سلامتی همسایه ها مون خیلی مهمه.

در پناه خدای مهربان

سفرهاتون بی خطر

آقای قیژسوار ،سوار بر سه چرخه ی قدیمی!


بسم الله النور

سلام به همه

ببخشید اگه سایه ام کمی سنگین شده  این روزها. ما که متاسفانه نوری نداریم تا با اون به شما سر بزنیم و هدیه اش کنیم خدمت شما...(اگه داشتیم مضایقه نمی کردیم ها)

باز برید خدا رو شکر کنید که این روزا  یه کم درگیریم و فرصت نمیکنیم بیایم نورِ شما دوستان و همسایه های گرامی رو ازتون بگیریم!!!

خب امروز یه روز خیلی بزرگه...!

من به شدت مجلسِ شادی رو دوست دارم البته شادی مثبت ااا نه از اون یکی ها . واقعا عالی ه دور هم بودن و شاد بودن و البته با هم سهیم بودن.

حالا اگه اون جشن مربوط به تولد باشه که وااای ..

یه وقت میریم به مراسم تولد خودمون و یه وقت جشن اقوام نزدیک و یه وقت یکی که خیلی دوسش داریم. من این نوع آخری رو از همه بیشتر دوست دارم....شما چه طور!؟

آدم تو مراسمی که مربوط به خودشه زیاد خوشحال نیست یعنی یه جورایی تو خود ماجرا گُم میشه و نمیفهمه اصلا اون جشن چطور گذشته... نه؟! مثلا وقتی تولدت ه یا وقتی مراسم ازدواج خودت باشه (دومی رو هنوز تجربه نکردم بنا به دیده ها و شنیده ها و قوه ی تعقل نتیجه گیری کردم!!!!! )

ببین چطور زدم تو حاشیه ...ها ااا. ای نفس شیطون بشین سَرِ جات بذار تبریک بگیم. اِ ااِ ه ه ه ...

خب اینا رو گفتم که برسم به این:

جشن اگه متعلق به فردی باشه که خیلی بهش ارادت داری و تازه اش هم توی اون جشن کلی افراد خوب و والامقام رو ببینی ، صرف نظر از پذیرایی و چیزای دیگه (هر کس از ظن خود شد یار من.... خب دیگه شیرینی هم خوشمزه اس و من هم علاقه مند به اون ) خیلی خیلی خوش به حالت میشه دیگه.

عید بزرگ ولادت با سعادت خانم حضرت فاطمه سلام الله علیها رو خدمت خدای مهربان و پدر و همسر محترم او و ولی امر مسلمین، امام مهدی (عجّل الله تعالی فی فرجه) و 10 معصوم دیگرمان و بعد از اون به همه ی مسلمانان و بعد از اون به همه ی موجودات تبرک میگم.

امیدوارم تو این جشن بزرگ دست پُر برین مهمونی( مثل اونایی نباشیم که از خجالت دم در وای می ایستن و تو مجلس نمیرن!!!) ... همینطوری که نمیشه کیک بخورین و هدیه تقدیم ن... .

تو این جشن یقینا خوش خوشانمان خواهد شد ! چون بنا به روایتِ فلان را خلق کردم برای فلان و ... و فلان را برای فاطمه (س) (سوء برداشت نشه عین روایت ها یادم نبود یکی از مشهورترین ها رو چون ترتیب اولی ها رو یادم نبود با فلان ذکر کردم! مهم آخرش بود که همه چیز رو خدا برای  ذات فاطمه (س)خلق کرده . )میشه نتیجه گرفت این جشن بزرگترین جشن عالم ه (این رو گفتم یاد تبلیغ فلان شرکت لبنی افتادم که در تهران روی کوه بلندترین بستنی رو ... یا بزرگترین سفره ی افطاری در همین ایران خودمان یا سفره ی اطعام در بیت الله الحرام یا اطعام همین حسینیه ی کناری مون شب های محرم و خیلی های دیگه الی ماشاالله.... خدا بیشترشون کنه! )

  آره اینجا فقیر و غنی هم نداره .ممکنه بغل یه میلیاردر یه آدم فقیر بشینه (مهم اینه که هرکی میره تو این جشن مثل این آقا که غنی ه و اونی که فقیره ..دیگه از همدیگه آر ندارن روی هم رو هم می بوسن و چاق سلامتی میکنن !آفرین به این همه خوبی و دست مریزاد به خالق این همه خوبی! )

مطمئنا دست پر از این مجلس بیرون خواهیم آمد.

دوستان به احترام این جشن حواسمون باشه غیبت نکنیم!

خب وقت ه شه دع هم بکنیم

خداوندا

خدای مهربان

خدای روزی رسان بی منت

خدای عالم به نهان و آشکار

خدای سخت عذاب دهنده

خدای توانا

متشکر از این همه نعمتی که به ما عنایت کردی و می کنی

خداوندا، بر فاطمه و پدر و همسر و دو پسرش درود فرست

خدایا، موانع فرج آقا رو کمک کن از میون برداریم

بیماران را سلامتی عطا کن

به ما توفیق تشکر و سپاسگزاری عنایت کن

توفیق حضور در مجالس معنوی و توفیق انس گیری با کلام خودت قرآن رو به ما ارزانی فرما

عاقبت به خیری موهبت نما و ما را عزیز از این دنیا ببر نه ذلیل

درگذشتگان رو بیامرز و ترفیع درجه نصیبشون کن

به مسلمانان جهان، توفیق همدلی و محبت به همدیگر و اتحاد ارزانی فرما

مسافران رو سلامت به مقصد برسان

قرض داران و وام داران رو برای تسریع در ادای دین شون کمک کن

پدر و مادر ما را ببخش و بیامرز  و آنها رو جزو صالحین قرار بده

ما رو لایق و دارنده ی محبت 14 معصوم قرار بده

مسئولین ملت های مسلمان را در انجام وظیفه ی علوی و خدایی یاری کن

کمک مان کن هیچ گناهی رو کوچک نشمریم

کمکمان کن هیچ گاه از رحمت تو ناامید نشویم  و هیچ گاه از عذاب و کیفر خطاهایمان غافل نگردیم

خداوندا ما را عزیزِ بگردان نزد خودت و مایه ی مباهات

توفیق خدمتگزاری و همیاری و دست گیری از همنوعان مان را به ما مرحمت فرما

ما را وسیله ی خیر رساندن به دیگران قرار بده نه شر رساندن

هر کس بر ما حقی دارد مثل معلم مثل پیرزن غریبه ای که در کودکی یه بار با لبخدنش و دادن اون آبنبات قرآن رو به دستم داد مثل پیشنمازی که در گوشم اذان گفت مثل کسی که کفشش را برای حضور در جلسه ای مهم واکس زده بود و من ناخواسته در اتوبوس پا رو کفشش گذاشتم و با یه ببخشید از او گذشتم یا مثل کسی که با حرفام ته دلش رو خالی کردم یا مثل کسی که با او تندی کردم یا مثل کسی که از من انتظار خنده داشت و من از او دریغ کردم یا مثل کسی که به او قول ای دادم و بعد خلف وعده کردم یا مثل مادرم یا ... .خدایا خودت کمک کن راه عذرخواهی و رفع این حق از دوش ما رو تسهیل کن و راه را به ما نشان بده و اگه نشد خودت راضی شان گردان. 

خداوندا بهترین هسر و فرزندان را نصیبمان کن و ما را الگویی نیک برای مسلمانان قرار ده

خدایا دل امام زمانمان رو از ما خشنود وراضی بگردان( اینگونه تو هم از ما راضی خواهی بود و میشویم مصداق آیه ی ارجعی الی ربک راضیة مرضیة)

خدایا راست گفتی ان الانسان لفی خسر....هرقدر بزرگ شوم باز هم وقتی به گذشته می نگرم می بینم چه فرصت ها که از دست داده و چه اشتباهاتی که مرتکب نشدم ... انسان هر لحظه از اصل مال ش ضرر میکند!!! کمک مون کن و یادمون بده خدا که چطور این ضرر رو به حداقل برسونیم!انشاالله

نمیخواین برای سلامتی صاحب این جشن یه صلوات محمدی پسند و تعجیل خواهانه در امر فرج بفرستین؟!!!!

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم  

در پناه خدای مهربان سلامت و عاقبت بخیر باشید

سلام مجدد

چند وقتی ه که توی اینترنت و وبلاگها زیاد درمورد "اردوهای جهادی" می خونم  ،خیلی علاقه مند شدم بدونم الان که دیگه دانشجو نیستم چطور می تونم در این اردوها شرکت کنم؟!

متاسفانه تو دوران دانشجویی م چندبار فرصتش پیش اومد اما بنده از دست دادمشون.

اگه کسی میدونه چطور می تونم در این اردو شرکت کنم ، زحمت بکشه من رو با خبر کنه! اجرش انشاالله پیش خدا محفوظ می مونه. 

یا امام رضا (ع)

بسم الله النور
سلام به همگی شما خوبان

فردا صبح زود ،حاج آقا و حاج خانم به همراه مادربزرگ عازم حرم بزرگانی می شن که واقعا توفیق می خواد و اجازه ...

حرم امن مولا امیر المومنین (ع) و امام حسین (ع) و عباس (ع) و امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) و امام هادی (ع) و امام حسن عسگری(ع)
علی اصغر و علی اکبر (علیهما السلام) و 72 تن و حرّ بن ریاحی و ابراهیم مجاب و علی ابن مهزیار و 2 پسر مسلم و حضرت نوح (ع) و حضرت آدم (ع) و کمیل و مسجدکوفه (بنا به برداشت ها ،محل خلافت امام برحق امام زمان (ع) بعد از ظهور انشاالله) و مسجد سهله (بنا به برداشت ها ،محل زندگی امام با خانواده بزرگوارشان در حال حاضر) و خانم فِضِّه ( ندیمه ای که می گویند جز به عبارات قرآن، سخنی به میان نیاورد ! ) مقام امام زمان (عج) و باغ امام جعفر (ع) و مقام کفّ العباس و اگه قسمت تان شد قبرستان وادی السلام در نزدیکی بارگاه امام علی(ع)که مزار بزرگان زیادی رو در خود جای داده از پیامبرانی چون داوود(ع) و بزرگانی چون حاج آقا قاضی گرفته تا مردم عادی ، محل به خشکی نشستن کشتی نوح (ع) در مسجد و خیلی خیلی جاهای متبرک دیگه .
انشاالله این زیارت ها قسمت همه مون بشه.
انشاالله تمام مسافران به سلامت برن و به سلامت پیش خانواده هاشون برگردن.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
همه تون رو به خدای بزرگ میسپارم.  
یا حق