روز های من - MY DIARY

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

بسم الله

سلام علیکم

الحمدلله.

داستان از این قراره :

چند روز پیش موعد نصب یک تابلو حروف برجسته بود  تو ارتفاع حدود 12 متر. متاسفانه بدلیل وجود سیم های برق بدون روکش اداره برق که البته فاصله ی کمی با ساختمان مورد نظر داشت، نتونستیم داربست بزنیم .خب خطر برق گرفتگی هم برای آقایونی که داربست قرار بود بزنند داشت هم برای نصاب ما!

بالاخره توفیق آشنایی با چند ROPER ( بخوانید راپِــــر---->به معنی بند باز، اگه اشتباه نکنم) رو پیدا کردیم.

روز خیلی خوبی بود خداروشکر و بدون هیچ مشکلی کار نصب و سیم کشی و تحویل تابلو تمام شد.

انشاالله در آینده ی نزدیک فیلم کار و نحوه ی نصب رو تو سایت آپارات (www.aparat.com) آپلود می کنم.


یا مهدی عج

بسمه تعالی


میلاد با سعادت فرزند برومند شمس مشهد،امام جواد علیه السلام مبارک باد.


دست خدا رو حس میکنم. نگاه مهربونش و گرمی صداش.

هروقت که بعد از کلی گناه و ناامیدی برمیگردم بهش میگم خـُـدا جون، خب اولش ممکنه ناراحت باشه از دستم اما به رحمتش و غفرانش امیدوارم .اصلا من امیدوارترین بنده ام.خب اینقدر براش ادا و اطفار میریزم و صداش میکنم تا نگاهم بکنه .میدونم که هر کاری به دست اوست. پس چه جای غم و اندوه.....وقتی خدایی دارم در این حوالی که از مادر به من مهربانتر و از پدر به من رزاق تر و از هر دوستی با من دوستر .


خدا از ته ته قلبم دوست دارم می خوامت ،،،تو هم من رو بخواه و دوستم داشته باش

و برای من از نزد خودت بهترین همسر و فرزندان را ارزانی فرما.باشد که قدردان نعمات بی منت و بی منتهایت باشم.

ممنون برای همه چیز و مَرضی ام به رضای تــــــــــــــــــــو.

بسم الله


سلام علیکم

امر به معروف و نهی از منکر یه واجب هستش و البته کفایی هم فکر نمیکنم باشه. ......  یعنی اگه تو یه جمعی، یکی نهی از منکر کنه، کفایت کنه و از گردن دیگران ساقط بشه .

باید هرکسی در حد خودش وقتی منکری رو دید( البته منکر ،انجام فعل حرام است  و گرنه نهی از انجام مکروه یا نهی از عدم انجام مستحبات در این مقوله نمی گنجد و واجب نیست ها...! ) تذکر دوستانه ای بده.(البته شرایط زیاده اما اگه دوستانه و صمیمانه باشه فکر نکنم خیلی به جای بر بخوره)

اما بعضی از شرایط باید حتما باشه تا نهی از منکر کنیم،

مثلا فعل منکر از فرد طوری صادر بشه که احتمال بدیم باز هم تکرار خواهد کرد(یعنی اینکه اگه خدای نکرده برادرم یکدفعه اشتباها دروغی گفت ، لازم به تذکر نیست و چشم پوشی و سرپوش گذاشتن روی کار حرام ش بهتر هم خواهد بود.)

متن زیر رو از بلاگ همسایه http://roushandel.blog.ir  بدون اجازه برداشتم.

همسایه خانم یا آقای "روشن دل " هستن.

حرف دل چندسال پیش آقای خامنه ای است .


گاهی انقدر بی اهمیت به وظایف اصلی خودمان هستیم که فرایض را فراموش میکنیم.

شاید توجیهاتی در مقابل انجام ندادن فریضه امربه معروف و نهی از منکر در خیلی از مواقع همراه بنده بود تا اینکه این پیام رهبری را خواندم:

سال 77 پرس و پاسخ دانش جویان دانشگاه تهران

بهترین شیوه برخورد با منکرات چیست؟

بستگى به این دارد که چه کسى بخواهد برخورد کند. اگر شما بخواهید برخورد کنید، «زبان» است. شما به غیر از زبان، هیچ تکلیف دیگرى ندارید. نهى از منکر براى مردم، فقط زبانى است. البته براى حکومت، این‌طور نیست. اگر منکر بزرگى باشد، برخورد حکومت احیاناً ممکن است برخورد قانونى و خشن هم باشد؛ لیکن نهى از منکر و امر به معروفى که در شرع مقدّس اسلام هست، زبان است؛ «انّما هى اللسان».

تعجّب نکنید. من به شما عرض مى‌کنم که تأثیر امر و نهى زبانى - اگر انجام گیرد - از تأثیر مشت پولادین حکومتها بیشتر است. من چند سال است که گفته‌ام امر به معروف و نهى از منکر. البته عدّه‌اى این کار را مى‌کنند؛ اما همه نمى‌کنند. همه تجربه نمى‌کنند، مى‌گویند آقا چرا اثر نمى‌کند؛ تجربه کنید. منکرى را که دیدید، با زبان تذکّر دهید. اصلاً لازم هم نیست زبان گزنده باشد و یا شما براى رفع آن منکر، سخنرانى بکنید. یک کلمه بگویید: آقا! خانم! برادر! این منکر است. شما بگویید، نفر دوم بگوید، نفر سوم بگوید، نفر دهم بگوید، نفر پنجاهم بگوید؛ کى مى‌تواند منکر را ادامه دهد؟


و شهید این روزهای در راه امر به معروف و نهی از منکر باعث تجدید فکری در این باره شد.

از علی خلیلی برای شروع و یادآوری نوشتم.



یا حق