روز های من - MY DIARY

سلام

این هم از یه پست که یادمون میاره ،حتما محبت رو با تشدید  بنویسیم حتی تو موقع اجرای اون!

این پست رو از خانم همسایه ،"مسافر" که معلم هم هستن نقل میکنم بخشی از کلاسشون هم اینجا دایر میشه"خودشکوفایی".

یادتونه! تو زمان مدرسه باید خیلی به املای کلمات در درس "دیکته" یا "املای فارسی" توجه میکردیم. امان از دست این تشدید هایی که یادمون میرفت و باعث میشد به جای اول شدن تو کلاس نیم نمره از نفر اول کلاس عقب بیفتیم و بشیم دومین نفر...





 

یادمان باشد در املای زندگی، همیشه برای محبّت تشدید بگذاریم؛

تا از دوستی و انسانیت حتی نیم نمره هم کم نشود

ومن میخواهم تشدید شوم بر سر واژه محبت

امروز میخوام از محبت بنویسم :

محبت شاید فقط وتنها یک واژه نباشد بلکه دریایی از حرف است ،اقیانوسی از احساسهای لطیف وسرشار از عاطفه ،محبت است که خزان زندگی را بهار میکند و بهار را پر از شکوفه ، اصلا واژه ای جادویی است که با دلها بازی میکند ، تاثیرش روی دل است ودل خانه اوست وقتی که می آید دلت آباد میشود

جالب است انگار با لبخند هم ارتباطی دارد آخرهروقت یا هر جا که می آید لبخندی هدیه میشود  روی لبها ، اگر انسان فاقد این گوهر با ارزش ونایاب باشد دیگر از زندگی چه سود ...

بخشش گاهی فقط به معنای انفاق مال ومنال نیست چه بسا که با این نوع بخشش فقط جسمی شاد میشود اما بخشش محبت وانفاقش به دیگران زندگی میبخشد روح جان را تازه میکند وآسمان را به زمین هدیه می دهد.

محبت کردن پیروجوان ،کودک و بزرگسال و زن ومرد نمی شناسد باید در محبت کردن از دیگری سبقت بگیری

 یک روز که داشتم آیه ی فاستبقوالخیرات (در کارهای نیک از یکدیگر سبقت بگیرید) را به بچه ها آموزش می دادم هرکدام از بچه ها مثالی زدند که این کار خوب یعنی چه برایم خیلی جالب بود هر کدام چیزی گفتند یکی گفت:خانم کار خوب یعنی وقتی مامان بابا کارم دارن زود جوابشونو بدم یک نفر دیگه میگفت خانم کار خوب یعنی گلای قشنگو نچینم یا با دستام یه گل بکارم ...هر کدوم از بچه ها یه چیزی گفتند اما مهدیه طبق معمول ساکت بود ..گفتم مهدیه قشنگم تو نمیخوای چیزی بگی اون روز مهدیه چاشت نیاورده بود سرش رو آروم بلند کرد و با زمزمه ای آهسته گفت خانوم نه...رو به سمت بچه ها کردم گفتم خب گلای من همه حرفاتونو شنید م حالا بزارید تا من بگم کار خوب که خدا جون دوست داره دیگه مثل چی  کار خوب یعنی اینکه وقتی یکی از دوستام چاشت نداشته باشه از چاشت خودم بهش بدم یا وقتی مداد رنگی آبی برای کشیدن آسمون وزرد برای کشیدن خورشید یا سبز برای کشیدن سبزه نداشته باشه بهش از مداد رنگیای خودم بدم..

نازنینانم کار خوب یعنی همون محبت کردن خدا جون گفته توی محبت کردن از هم سبقت بگیرید اگر هر جا دلی رو دیدی که غمگینه یا لبی که تلخی غم روش نشسته با محبت اون دل رو به دست بیارین ولبخند رو رو لبها بنشونید ..

بعد از تموم شدن حرفام همه بچه ها  به سمت مهدیه کوچولو رفتند ...آیلین که دل خیلی مهربونی داشت دستی روی سر مهدیه کشید وگفت مهدیه جون دوست دارم

مهدیه بیا من کیکم خیلی بزرگه باهم نصفش کنیم ..مهدیه جون بیا 4 تا بیسکویت واسه من 4 تا واسه تو ... اونروزلبخند همیشه تلخ مهدیه تبدیل شد به لبخندی شیرین شاید تفاوت زندگی فقیرانه مهدیه با دیگر بچه ها همیشه احساس بشه لباسش با بقیه فرق کنه اما دنیای بچه ها فقر وتنگدستی سرش نمیشه یه کودک خودش رو مقایسه میکنه با هم سن وسالهاش ..درسته مدرسه ما بالای شهره وهمه خانواده ها جزء طبقات مرفه جامعه اند اما پدر مهدیه با اینکه فقط یک کارگر ساده ومادرش یک  حصیر بافه اما چون میدونستند مهدیه تیز هوشه اونو به یک مدرسه غیر انتفاعی آوردن که تفاوت زیادی با سبک زندگیشون داره برادر مهدیه در همون خانواده تنگ دست امسال در کنکور سراسری با رتبه 300پزشکی مشهد قبول شده اجرزحمت پدر ومادر زحمتکشش رو داده ..حالامهدیه توی کلاس من پا به پای بچه های دیگه داره پیشرفت میکنه فقط سبک زندگیش فرق داره شاید لباسش کهنه تر از بقیه باشه اما دیگه دلش نمیگیره چون 28 فرشته کوچولوی دیگه مثل خودش هستند که خالصانه وبی هیچ منتی به او محبت میکنند ..

من یه درسی از محبت کردن بچه های کلاسم گرفتم اینکه خانوم معلم یادت باشه هر جا خواستی محبت کنی بی منت اینکار رو بکن ومنتظر پاداش نباش چرا که پاداشش همون دلیه  که شادکردی یا همون لبی که خندان شد وبماند که خداوند هم ازین کار راضی وخشنود خواهد شد من اونروز سر کلاس محبت از بچه ها درس زندگی گرفتم دنیای بچه ها یعنی دنیایی سراسر محبت بی منت

من از چشمان خود آموختم رسم محبت را

که گر عضوی به درد آید به جایش دیده می گرید

من محبت رو اینچنین تجزیه کردم دوست دارم شما هم در این تجزیه وتحلیل همکاری کنید به نظر شما دیگه چطور میشه محبت رو تجزیه کرد ؟؟؟؟

 م (مهربانی) ح(حمایت )ب (بی منت)ت ( تلاش)   :  تلاشی بی منت در مهربانی وحمایت

دوستان وهمسفران عزیزم ازینکه صحبتهام طولانی شد بی نهایت عذر خواهم به خدایی می سپارمتان که سراسر عشق ومحبت است

واین گلها به نشانه محبت تقدیم به شما عزیزان

  • زندگی شیرین است با حضور آقا

محبّت

محبت

نظرات  (۷)

چقدر زیبا نوشتید دست مریزاد
پاسخ:
ممنون

سلام داداش گل..
بسیار زیبا و دلنشین....
پاسخ:
خدا رو شکر
سلام در مورد پست زیبایی نوشتی.محبت درمان درد بی کسهاست کاش ان را بیاموزیم
پاسخ:
سلام
بله داداش حسین...

سلام .از مطلبی که گذاشتی خوشم اومد 
 یه سری هم به ما بزنی بد نیست.
منتظرم.
پاسخ:
سلام علیک
خوشحال شدم
انشاالله.

خیلی به دلم نشست داداشی  موفق باشی همیشه.پست خیلی زیبایی بود.

لبخند بزن؛

برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید رفته را بازگرداند،

تجربه ثابت کرده است که

گاه قوسی کوچک ، میتواند معماری بنایی را نجات دهدو

 

پاسخ:
سلام
خوش آمدید میهمان گرامی
خوشحالم.
در پناه ایزد متعال ،سلامت و سرفراز باشید
  • معشوق فقط خداوند
  • سلام داداش گل احسنت"پست خیلی خوبی نوشتی اگه میتونی به ما هم سری بزن
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی