روز های من - MY DIARY

سلام بر همگی!

امروز یه پیش نویس آماده کردم که می خوام تو وبلاگ http://02nafar.blogfa.com/ به نام "من و زهرای خوبم" تو نظرات پست"فراخوان مجردهای خواستگاری دیده و خواستگاری رفته" بگذارم!

لطفا هر کدوم از بازدیدکنندگان گرامی با این وبلاگ و موضوع این پست آشنایی دارن ،نظر شون در مورد متنی که آماده کردم بگن تا بتونم یه نظر صحیح رو اونجا بذارم!

ممنون از همه همسایه ها و دوستان!

-------------------------------------------------------------

سلام

خدمت خانم"هما" و البته خانم"فرحناز"!

شما خطاب به آقا "منتظر" خطابه ای فرمودین!

ببخشین بنده دارم نظر میدم!

من فکر میکنم حق باشماست در این مورد که...  ، خانم های گرامی !

من همونطور که گفتین ،دلیل مهریه ی بالا رو این میدونم که  بعضی از خانواده های دختر خانم ها، نمی تونن شناخت دقیق و صحیح از خواستگار ،حاصل کنن!.....حال با بالا بردن مهریه ،قصد دارن یه force بیرونی روی گسیخته شدن احتمالی خانواده جدید دختر و دامادشون بذارن که خدای نکرده....!

تا اینجا که فکر کنم حرف شما رو زدم. درسته؟؟؟!!

حالا لطفا به حرف بنده توجه بفرمایین....

میگم آیا حدیثی که آقا "منتظر" نقل کردن رو متوجه شدین؟ اینکه اگه پسر به لحاظ دین و اخلاق (نمیگه خوب بود ها....میگه)اونطور که شما میخواین بود، پیشنهاد ازدواج رو رد نکین که مشکلاتی پیش میاد!

(میدونین چرا نگفت دین و اخلاقش "خوب" باشه!؟؟ و گفت مطابق میل شما باشه!

احادیث و قرآن که فقط برا مسلمونا نیست برا هر آدم حق جو و اولولالباب هستش...

حالا ملحد ، شیعه، بودایی، وهابی،مسیحی، زرتشتی ، یهودی و ... باشه!

برا اینکه تو قرآن هم اومده که مرد مسلمان با زن مسلمان و مرد بدکار با....  .

بله درسته یه خانم ِ دروغ گو  و خیانتکار در امانت رو ، یه آقای راست گو و امانت دار  نمیتونه خوشبخت کنه! )

خب حالا میرسیم به اینجا که بعضی خانواده ها با تعیین مهریه بالا میان صورت مسئله این امتحان رو پاک میکنن و اون  صورت مسئله اینه:

"--- مقدمه : داوطلب عزیز(تو کنکور زندگی) ! شما و خانواده تون دارین تصمیم بزرگی میگیرین!میخواین ازدواج کنین! برای یه عمر ! و دارین لباسی میخرین که تا آخر عمر باید تن شما باشه!(حتی اگه خدای نکرده طلاق پیش بیاد و عرش خدا  رو بلرزونین  باز اسم همسر تا آخر عمر با هاتونه و یادش عذابتون میده!)

--- وقت آزمون : هر وقت دلتون خواست برگه رو تحویل بدین!

--- سوال : شما باید بگین خواستگار فعلی تون چه مشخصاتی دارن و شما چه مشخصاتی دارین؟(در صورت ارایه ی مشخصات در قالب جدول، 3 نمره اضافه در نظر گرفته می شود.)

--- توجه : اگه برگه اضافه خواستین به مراقب اطلاع بدین!  "

بله بعضی خانواده ها نمیتونن این لیست رو دربیارن ! به همین جهت یه خط روی سوال امتحان میکشن! و بعد اینطور مینویسن تو برگه شون!

مصحح گرامی سوال ارائه شده در امتحان غلط بوده و به صورت ذیل اصلاح میگردد:

"+++ سوال ( به ظاهر تصحیح شده) :  

1-      آیا شناخت جزئی بر خواستگار دارید؟(بلی -  خیر)

2-      آیا می توانید "ضمانت نامه "ای برای ایجاد زندگی ای خوب از خواستگار دریافت کنید؟ اگر بلی! چه ضمانتی؟ نام ببرید.

"

بله ! بعضی خانواده ها این کار رو میکنن ! بعد جواب سوالات جدید را به این شکل می نویسن:

"جواب س 1 : بله

جواب س 2 : بله ، پول(امکان دریافت سند تملیکی هم وجود دارد ). یک چک سفید بدون تاریخ با 2 امضا یکی روی چک و دیگری پشت آن "

ببینین!مادر ، خواهر ، پدر ، برادر عزیزی که این مطالب رو میخونین!مهم نیست مسلمان هستین یا گبر یا یهود و ...

لطفا 2 تا سوال رو با هم مقایسه کنین!!!

سوال سری دوم و جوابهاش رو ببینین! شما هم جزو این دسته هستین؟!

می خوام بگم "ضمانت نامه" ی یه زندگی خوب ، چکی نیست که معلوم نیست تو حسابش پول هست یا نه!نقد بشه یا نه!

کی میره پراید میخره بدون اینکه ترمزش رو تست کنه! بعد تو جاده 100 تا میره ؟؟؟!! فقط به خاطر اینکه ماشینش بیمه داره!!!


بد نیست به خودمون بیایم! آیا "بیمه نامه ی ماشین" یه ضمانت


مناسب برای جان سرنشینان اون اتومبیل  یا شخص ثالث


می تونه باشه؟؟

 

%%%%%%%%%%%%%

بعد از اون باید خدمت مادر گرامی، خانم "فرحناز"  برسوونم؛

من منکر این نمیشم  آقایون رل بازی میکنن یا نه !نمیگم وقتی بحث مادیات پیش میاد پول هاشون رو سفت و محکم میگیرن که باد نبره یا اینکه همه شو کادو میکنن و با یه دسته گل تقدیم میکنن !

فقط میگم یه نگاهی به خط خطی ها یی که در بالا کردم  بندازین!!!

و بعد خود شما بگین! میگن زیر پای مادرها بهشت ه! شرمنده ام! ببخشین امیدوارم سوء برداشت نکنین!

(من چند روزه خیلی کارامو سریع میکنم و از انجام غیر ضرور ها خودداری میکنم که بتونم بیام اینجا و حرف بزنم! چون اینا که میفرمایین، حرف شما یه نفر نیست حرف خیلی هاست.)

خب میشه بگین؛ خواستگار دختر خانم  ، ایشون از کجا باید متوجه شه دختر خانم دارای اون شخصیت و انسانیت واقعی هستن؟؟

من پسر یه سری وجنات از خانمی میبینم یا والدینم می بینن بعد ما میریم خواستگاری! درسته؟؟

شما که با تجربه هستین بفرمایین من چطور متوجه شم خانم مورد نظر دختر بسازی هستن یا نه ! چشم و هم چشمی می کنن یا نه! زیاده خواه هستن یا نه! جیغ جیغووو هستن یا نه!اهل قهر های متعدد هستن یا خیر!حالا یه خرده سوالات مهم تر نقش امام زمان(عج) و همسر و ولایت تو زندگی شون چقدر پر رنگه و اهمیت داره! چقدر عبد خدا هستن! چقدر می تونن رو خواسته دلشون برا خدا و مصلحت واقعی پا بذارن! حرف همسر براشون تا چه اندازه مهمه!واقعا  ایمان دارن بدون اجازه همسر حق بیرون رفتن ندارن!

اصلا یه نکته ی اساسی اصلا ایشون به کل میتونه یه مادر نمونه برای فرزندمون و یه همسر نمونه برای من باشه!!!؟؟؟

چقدر مثبت اندیش ه! چقدر من براشون مهم هستم! چه قدر فهیم هستن.. متوجه میشن من از صبح تا غروب برای اون دارم کار میکنم و به یاد او هستم ! یه اصل مهم دیگه وقتی مشکلی هست میاد با من در میون بذاره اهل مشورت هست ! میدونه همیشه راه بهتری هم هست که باید کشفش کرد؟؟؟؟؟

منظورم از اینکه گفتم: " دخترتون رو همونطور عروس خانواده دیگری کنین که فرضا دخترشون رو می خواین به عنوان عروستون قبول کنین!" همین بود ! خانواده دختر خانم از من شناخت کامل ندارن خب از کجا متوجه شدن من و والدینم از دخترخانم اونا شناخت کامل داریم؟؟؟؟!!(هرچند که بنده سعی کردم و باز هم میکنم که حتما شناخت کافی رو به دست بیارم!)

چرا من باید راضی بشم با خانواده ای وصلت کنم و زیر چیزی رو امضا کنم که شاید بعدا برم زندان برای اینکه موقع خواستگاری فکر میکردم اونا فقط میگن بنویسین مهریه اینقدر رو ما نمیگیریم ، نه من از شوهرم گرفتم نه خواهرام نه مامانم و نه ... .

خب چرا راضی میشین حق تون رو نگیرین! حق گرفتنی یه! اما خودتون هم گفتین مهریه این همه بالا است چون قراره مثل واکسن قبل بیماریِ احتمالی عمل کنه!

حالا من چرا باید علاوه بر حق همسرم !مبلغ زیادی رو قبول کنم که بدم برای اینکه اگه مریض شد خوونواده مون!

باید یه چیزی رو بگم من خیلی این در و اوون در زدم تا اطلاعاتم تو زمینه ازدواج و روانشناسی و آدم شناسی زیاد شه خیلی سعی کردم حواسم به دینم باشه . من اینقدر در باب کراهت طلاق گرفتن و ثواب و اجر سازش مطلب خووندم و شنیدم و بازم یاد خواهم گرفت(البته بازم کمه خیلی کم!) که به ازدواج نگاهم عوض شده! دارم تمام سعیم رو میکنم انتخابم اصلح باشه !هرچی بلدم دارم به کار می بندم با تمام قوا! اما با خودم عهد کردم اگه همسرم خدای نکرده با تمام این پیشگیری ها که دارم انجام میدم بازم همسر خلفی نبود باز هم  باهاش بسازم و نه خودم حرفی از این فعل ناشایست طلاق بزنم  و نه بذارم اون ازم طلاق بگیره!

خب من که میدونم و اعتقاد دارم که طلاق نه خواهم داد و نه خواهم گرفت ! خب برای چی اگه خدای نکرده اون دختر خانم بساز نبود و مثل من هم از طلاق بیزار نبود و خواست بعد یه مدت طلاق بگیره و خانواده اش هم باهاش همنوا شدن و یه عُمرِ بنده رو تباه کردن !!!حالا برای چی باید میزان تباهی عمرم دو برابر شه و زندان هم به اون اضافه شه اگه مهریه رو خواستن!!!؟؟؟؟

************ جایگاه تفکر در زندگی دنیوی معنا دارد نه در آخرت که کاری از دستمون بر نخواهد آمد! ***************

آخه خیلی حدیث و مطلب داریم برای قبل ازدواج ----à--->>>>>برای پیشگیری و البته برای انتخاب اصلح

برای بعد ازدواج هم برای حقوق و وظایف برای سازش برای ... هم خیلی مطلب داریم ----à-à>>>>اولا برای رسیدن به کمال خانواده و بعد اون برای حفظ و تداومش

آیا خدا برایمان کفایت نمیکند؟؟؟!!!

همه مون که با آیه اش مانوس هستیم! پس چرا تو بعضی جاها مثل کسب روزی (مثلا دروغ میگیم قسم میخوریم و فعل حرام میکنیم و کم فروشی یا گران فروشی!!!مگه روزی دست خدا نیست و تلاش از جانب ما!) یا مثل همین ازدواج! که الان برای ما ها اینقدر سخت شده!

همونی که خودتون برای آقا پسرهایی مثل من فرمودین . شما گفته بودین :" من خودم موقع ازدواج از خیلی از شرایطم گذشتم به خاطر اینکه دیدم طرف مقابلم شخصیت ممتازی داره. همه این شرایط مثل مراقبت هایی برای پیشگیری از بیماریه. "

 

------------------------------------------------------------

پیشاپیش از نظرات باارزشتون تشکر مند هستم.

  • زندگی شیرین است با حضور آقا

مهریه

مهریه ازدواج

سکه

نظرات  (۱۸)

جهان سجاده راز و نیاز است
و لیکن این بشر در خواب ناز است
الا ای منتظر ( مهدی ) این جمله بشنو
نشان انتظار او نماز است

اللهم عجل لولیک الفرج
التماس دعا
یا حق

 

پاسخ:
سلام
بله  نماز هم نشانه ای از نشانه های منتظر واقعی است!
ای کاش درمورد این نوشته هم نظر میدادین.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
  • یک آسمونی
  • سلام
    حرف حق جواب نداره!
    حقیقتا گیج شدم چنان خوبی ها وبدی ها با هم ممزوج شدن که در عمل جدا کردنشون سخت شده .من به خانم فرحناز هم حق میدم چون این دودلی گریبانگیر خانواده ما هم شده.(البته به ایشون با عرض پوزش برای تعیین مهریه بالا حق نمیدم!)
    واقعا هر دو طرف مشکلاتی جدی دارندکه به همین راحتی نمیشه اظهار نظر کرد.
    فعلا تنها توکلمان به خداست فقط خدا از باطن انسان ها باخبره!(سعیمان را میکنیم باقیش رو با امید به وعده های خدا امیدوارانه انشالله جلو میرویم)
    حسبی الله ونعم الوکیل
    ومن یتوکل علی الله فهو حسبه
    توسلاتمان هم به دامان ائمه (س)است.هرچه نباشد بی صاحب ومولا که نمانده ایم (انشالله).
    من یک تشکر هم به شما بدهکارم
    دیدگاه های من رو نسبت به پیرامونم واقعی تر کردید.
    با آرزوی توفیقات روز افزون برای همه
    یاعلی مددی
    پاسخ:
    سلام
    ممنون خانم "یک آسمونی"
    درسته !
    نظر خوبی بود !
    خواهش میکنم، اگه تونستم حتی به یک نفر هم بگم چه خبره خدا رو شکر میکنم! این موضوع گریبان گیر خیلی هاس!
    و اینکه گفتین بی صاحب و مولا که نیستیم! حرفتون حقه! تمام دلگرمی مون همینه!
    اما بعضی وقتا در و دیوار ،اتفاقها و رویدادها با آدم حرف می زنن به اذن همون مولا ! اما ما بهشون بی تجهی می کنیم!خدا کنه خوب چشم دلمون رو باز کنیم و ببینیم چی میگن بهمون!
    موفق باشین!
    یا حق
  • زهره(پروانه های محبت)
  • سلام احیانا میخواین ما از عینک75صدم استفاده کنیم!!

    باید زیر ذربین برد...!

     

    پاسخ:
    سلام
    متوجه نشدم منظورتون چیه؟
    من خدای نکرده به عینک تون ایراد گرفتم؟! خانم"زهره"
    چی رو زیر ذره بین ببرم؟
    خدمت رسیدم گفته بودین منتظر باشم!احتمال میدم مربوط به اون شکل باشه؟!!
    اما من که حرف بدی نزدم، من دختر عموم یا مادرم یا خاله ام هم مو شون از روسری یا چادر بیاد بیرون سعی میکنم بهشون بگم!
    حالا یا ازم تشکر میکنن یا نقدم میکنن!مهم نیست چون من برای خودشون میگم! انتظار دارم بقیه هم ایرادات منو بگن تابتونیم همه با هم منتظرای واقعی برای آقا (عج) باشیم! همین!
    اگه بخاطر اون حرفم ه،، عذرخواهی میکنم. جسارت بنده رو ببخشین!
    یا حق!
    راستی ای کاش در مورد این پست نظر می دادین...
  • زهره(پروانه های محبت)
  • سلامی مجدد!

     

    راستش من اصلا عینکی نیستم!منظورم این بود که حتی من که 

    چشمام خوب میبینه باید از عینک75 صدم استفاده کنیم تابتونیم متن

    این پست رو بخونیم...!

    واقعا خیلی ریز نوشتین!

    ----------------------------------------

    در جواب خدمت رسیدم....:نه نه من منظورم اون دو کامنتی بود که درباره ی وهابی ها داده بودین...من هنوز تاییدشون نکردم ولی در اینده خواهم کرد ...با عرض پوزش فراوان!

    ----------------------------------------

    در مورد اون شکل اپه:واقعا نیازی به عذر خواهی نیست چون من واقعا نه ناراحت شدم نه به دل گرفتم!

    اتفاقا ازتون تشکر میکنم که توصیه می کنین!

    این یه نوع امر به معروف ونهی از منکر هستش!

     

    اگه ایرادی دیدیم حتما!

    -------------------------------------

    راستش ابتدای این کامنت گفتم که نمی تونم بخونمش و اینکه به دلیل سنم اطلاعات کافی در این زمینه ندارم!

    عذر خواهی می کنم اگر طولانی شد این نظر!

    پاسخ:
    مجددا سلام
    متشکرم

    سلام

    دیروز وقت نداشتم کامل بخونم برا همون نشد درباره این متنتون نظر بدم

    مهریه بالا به هیچ وجه خوشبختی نمیاره

    ب نظر من اگه دختر و پسر  به خدا ایمان داشته باشن و توکلشون به خدا باشه و با هم صادق باشن حتی با مهریه کم هم خوشبخت میشن حالا چه مهریه 1 دونه سکه باشه چه 14 تا و یا ...

    التماس دعا

    یا حق

    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    از زحمتی که کشیدین!
    متشکرم!
    سلام.
    البته من همونجا سوءبرداشتتون رو جواب دادم ،حالا باز اگه بهتون برخورده یا ... عذرخواهی میکنم

    و اینگونه قضاوت کردن ها شاید از مضرات وب گردی باشه که تمام شناخت و برداشت ماها معطوف میشه به کلماتی که مینویسیم  یا از جوونی و غفلت ؟؟

    آخه خود منم تو مرحله شناختم و گنگ ...

    ضمنا نکته ای که تویکی از کامنتا دیدم و خودم هم با این مشکل روبرو شدم نوع قالبتون چشم رو اذیت میکنه و فونتی هم که انتخاب کردید همینطور .

    امیدوارم تو زندگی هم همینطور فعال باشی مثل نوشتنت ..


    التماس دعا
    یاعلی

    پاسخ:
    سلام
    ممنونم ولی ناراحت نشدم.برادر گلم.تازه شم شما هم خوب زود جواب میدی ها. فکر کنم شما هم بد نباشه که ... .
    ما حدیث داریم که سخن برادر مومنت رو به بهترین وجه برداشت کن! منم سعیم همینه.
    ولی نمیشه علی رو صدا کنیم نقی بعد بگیم علی چرا نیومد؟علی دید من دارم صداش میزنم ولی نیومد و نقی بدو بدو اومد!
    من فقط این نکته ی بالا رو خواستم یادآوری کنم.
    وگرنه اصلا شما به شخص من بگین هرچی !معمولا بهم برنمیخوره !چون این دید طرف مقابله نه اونی که واقعا من هستم!
    اسم خیلی مهمه اگه بگین آقا یا خانم یا مهندس به نظرم خیلی بهتره تا نصفه نیمه!
    بازم روایت داریم وقتی به مومنی میرسین اول سلام و مصافحه کنین بعد اسم هم رو بپرسین!
    بازم متشکرم !راضی به زحمت نبودم.
    راستی شما دیگه چرا ؟؟!! البته شناخت خدا راهی یه که تو پیامبر(ص) هم اینطور میگه ازش :"ما عرفناک حق معرفتک و ما عبدناک حق عبادتک" حالا چه برسه من و شما!
    چشم سعی میکنم قالب و فونت رو بهتر انتخاب کنم
    متشکرم بابت همه چیز
    یا حق
    در ره حق مستدام باشین
    بازم سلام.
    عادت ما شهرستانیها و پایین شهریها همینه و خیلی بلد نیستیم طبق قواعد و ادب و رعایت تمامی شئون صحبت کنیم یا بنویسیم، یاحداقل من اینجوری بار اومدم ؟؟!!
    و پشت حرف هام ،چیزی رو قایم نکردم و صادقانه حرف می زنم .
    و فعلا دارم از اساتیدی مثل شما درس یادمیگیرم .

    و صادقانه بگم خیلی از  نظراتت توی وبلاگ من و زهرای خوبم درباره ازدواج جالب و قابل تامل برای من که باتوکل برخدا جرات کردم و پا در این میدان گذاشتم ،بود.
     بالاخره هر گلی یه بویی داره ،شما که به نظرم از اون گل خوش بو هایی...

    دعامون کن داداش
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    ما رو چوب نزنین اخوی!
    لطف دارین!
    درس چیه ؟
    شما بزرگوارین و بنده نوازی میکنینا!
    چشم دعاگو هستم
    بنده رو هم بی نصیب نذارین از دعای خیر تون!
    علی(ع) دستگیرمون باشه انشاالله!
    سلام آقا امیر.ترجیح دادم به جای پست "من و زهرای خوبم" اینجا نظرمو بنویسم. من کاملا به شما حق میدم و با نظرتون موافقم. باور کنین من توی فامیل و آشنا اونقدر مهریه بالا دیدم و شنیدم که به نظرم مهریه مورد نظرمون خیلی منصفانه بود! (مثلا 500 یا 600 سکه یا به تعداد سال تولد و آخرینش که چند ماه پیش عقد کردند 1391)!!!
     ولی با صحبت های مستدل شما که برام خیلی جالبه فکر میکنم همون 135 مناسب تر باشه. ضمنا از این جمله وبلاگتون خیلی خوشم اومد :
    "در موقع نماز اول وقت از مشاهده این وبلاگ خودداری کنید". التماس دعا
    پاسخ:
    بسم الله
    سلام علیک
    خوش اومدین خانم"فرحناز" ! مادر گرامی!
    شما صلاح رو بهتر میدونین!خیر و برکت باشه!
    درسته ! حق با شماست !
    من انتظار دارم دوستانم در اینجا و یا وبلاگهای دیگه ،اگه نظری میذارم براشون !فکر نکنن من یه جای دیگه هستم و اونا یه جای دیگه!منم بین خودشون هستم!من جدای از دوستان نیستم! منم شاید ... .
    در رابطه با حرف شما هم باید عرض کنم ما هم از این دست زیاد داریم دور و برمون! من جانماز آب نمیکشم!
    نمی خوام کسی رو مورد اشاره قرار بدم !اگه حرفی در مورد مهریه و غیره زدم ، خدای نکرده  حمل بر توبیخ و جسارت نکنین لطفا!
    (هرچند که نمیکنین!)

     اعتقاد دارم با اینکه کارهای ناشایست زیادی ممکنه مرتکب بشیم ولی وقتی خوبی چیزی رو فهمیدیم باید اونو بلند بگیم با گفتار یا رفتار یا نظرات اینترنتی... ! حتما رو اطرافیانمون تاثیر داره!منم تمام سعیم اینه انشاالله!
    میدونین چرا فعل گناه حتی تو خلوت هم گناه داره و هم باز ممکنه به دیگران سرایت کنه؟؟!!
    به نظرم برای اینه که، وقتی کار بدی میکنیم حتی اگه کسی جز خدا نبینه!بالاخره روی ما اثر که  میذاره... خب،،،همینه ! بقیه افراد لازم نیست ما رو تو انجام گناه ببینن تا گناهمون بهشون سرایت کنه(یا کم کمش قبح گناه براشون کمرنگ بشه!) کافیه اون اثری که گناه رو ما گذاشته رو حس کنن!(نه حتی ببینن!)
    اینا رو گفتم !پیش خودتون نگین:
    " این پسره چی داره میگه ...؟...! حرف من که اصلا گناه نبود! یه مهریه رو گفتم،،،ببین به کجا رسووندش ..."
    بله حتما متوجه شدین !

    منظورم از این حرفا این بود که فکر غلط و عبث و شایدم فکری که باعث

     خسران هم بشه،،،،،مثل رفتار ما
    میتونه به بقیه سرایت کنه و اونا رو

    از راه راست منحرف کنه یه وقت فقط از راه آسفالت  خارج شون کنه ،،

     یه وقت  هم  ... .

    تشکر میکنم که حرفای من رو  با "استدلال و دلیل" می دونین. (خیلی ها این حرفها رو می شنون اما خیلی راحت، اون رو بدون منطق می دونن!)
    ممنون! ، قابش کردم زدم سر در وبلاگ که خودم درس بگیرم.
    محتاج دعای خیر هستم.
    موفق و پاینده باشید در پناه حق

    سلام

    فونت خیلی ریزه واقعا سخته خوندن نوشته ها!

    پاسخ:
    سلام
    همراه گرامی
    این default ،من به گفته بعضی دوستان قالب رو عوض کردم و نوشته ها رو درشت تر و فونت هم به Tahoma است در پست های جدیدم
    سعی میکنم رشت تر بنویسم انشاالله
    علی الحساب میتونین از گزینه یzoom بروزر تون استفاده کنین.

    وا! چه عجیب! اول که صفحه تان را باز کردم  قالبی با پس زمینه مشکی بود که فونت به شدت ریز بود طوری که واقعا نمیشد خوند!

    بعد که قسمت نظرات را باز کردم یهو قالب عوض شد و فونت هم خوانا شد!

    جل الخالق! ما که نفهمیدیم چی شد!

    برم یه بار دیگه وبتون را باز کنم بلکه سر در بیارم چی به چی شد!!!!

    پاسخ:
    خب خدا رو شکر که درست شد...

    قالب قبلی تون خیلی قشنگ تر بود!

    پاسخ:
    سلام
    چرا اسمتون رو گذاشتین "نقطه"؟

    درهر صورت
     ممنون از شما دوست گرامی!
    خب شاید حق با شما باشه
    اما این هم یه شکلی یه دیگه...

  • پروانه های محبت
  • با سلام!فک کنم این جالب باشه!

    مهریه مادر بزرگ من:

    1- یک من مس

    2- یک میلیون

    3-پنجاه بوته انگور

    4-دوازده میلیون

    5- 1دنگ خانه

    البته معادل سازی شدن شاید هم بیشتر شود!

     

    اما خوشبخت هم هستن! پس از جمله "به هیچ وجه خوشبختی نمیاره "نمی تونیم استفاده کنیم!

    پاسخ:
    سلام
    چه مهریه عجیبی!
    شاید حرفتون درست باشه...
    ممنون
  • مخمد رضا
  • سلام.

    امیر حسین جان داداش خوب فونت رو تغییر بده دیگه.

    اما در مورد مطلبت،به نظرم خوب توضیح دادی.منم فکر می‌کنم مهریه بالا شاید طول عمر زندگی مشترک رو بالا ببره ولی نمی‌تونه ضامن خوشبختی دختر و پسر باشه.

    (در ضمن اگر مهریه سنگین بخوای باید جهیزیه سنگین بدی.)

    براتون آرزوی خیر می‌کنم.

    التماس دعا.یا حق.

    پاسخ:
    سلام
    خوبی؟مهندس جان
    چشم ان شاالله کمی بزرگتر مینویسم اما فونت بهتر از Tahoma رو نداره وبلاگم.
    ایتم درسته خب!
    اما کلا داداش من منظورم این بود که بهتره زنگی مشترک رو کمی جمع و جور و ساده شروع کردو یواش یواش با کمک همدیگه بهتر ش کرد و موجبات رفاه و آسایش کامل رو آماده کرد
    نه خانواده خانم جهیز سنگسن بدن نه آقا برای بعضی سوء برداشت ها مجبور بشه مهریه ی زیادی رو بپذیره بعد هم که بعضی خنواده ها خلط مبحث میکنن تا داماد نفهمه خودش داره چیکار میکنه مثلا اینکه خوب اگه دختر ما رو دوست داره این مهریه میشه نشونه ی علاقه اش به دختر خانم.
    ببین میشه مهریه بالا رو هم قبول کرد ها اما به شرطی که شرایطش رو داشته باشیم.من و امثال من و خیلی های دیگه ندارن این همه خب نمی تونیم ولی شاید یه سری از افراد داشته باشن چنین مال و منالی ....خب اونا میتونن.

    اما من که این متن رو با کلی سوز و گداز نوشتم برا این بود که بعضا خانواده هایی میان این مهریه های بالا رو انتخاب میکنن برای دختر خانم شون که انتظار دارن فردی بیاد خواستگاری و دامادشون بشه که معمولا باید تو قشر عادی مردم پیداش کرد 
    نه توی قشر مرفه . خب این یعنی تناقض.!
    خووندی داستان رو...؟؟!!!!متوجه شدی چی میگم درسته!؟
    یا حق
  • محمد رضا
  • بازم سلام.ممنون از لطفت.
    چیزی که تو می‌گی درسته،اصلا باید اینطور باشه.با عرض احترام به همه پدر مادرها ولی متاسفانه پدر مادر ها از روی دلسوزی وچون می‌خوان ما هم مثل اونها سختی نکشیم گاها شروط نابجا برای ازدواج جوونشون می‌زارن و ما هم تربیت شدیم برای مصرف نه ساختن.
    حالا می‌مونیم خودموم که تربیت شدیم برای حاضر و آماده خواستن همه چیز.اگه بخواهیم و ارادش رو داشته باشیم می‌تونیم عادتهامون رو تغییر بدیم و بجای اینکه منتظر باشیم دیگران (پدر و مادر یا همسر) با مهریه یا جهیزیه و یا کمک های مالی بی رویه پدر و مادر زندگیمون رو بسازن خودمون به دنبال ساختن زندگی خودمون بریم.(مثلا پرنده ها تا زمانی که بالغ نشدن از طرف والدینشون تغذیه میشن ولی وقتی بالغ شدن خودشون به دنبال رفع نیاز‌هاشون میرن و از دیگران انتظار بی جا ندارن) ما که از یه گنجشک کمتر نیستیم ؟هستیم؟
    در هر حال مهریه بالا(ممکنه برای من 50 سکه هم سنگین باشه و برای شما 2000 سکه هم سبک) یا جهیزیه سنگین و از این دست شروط باعث میشه نفرات کمتری بتونن شروط ما رو اجرا کنن.(و این یعنی پسر ها و دختر ها به طور متوسط حداقل سه چهار سال دیرتر بتونن ازدواج کنن) 
    خدا کنه بتونیم روی پای خودمن وایستیم و اساس زندگیمون محبت وتلاش باشه.
    التماس دعا.یا حق.
    پاسخ:
    سلام
    داداش محمد رضا
    خواهش میکنم
    انشاالله
    محتاج دعای خیر
    یا حافظ الطفل الصغیر
    مطلبتون خیلی گیرا و خوب بود. حقیقت مطلب رو هم رسونده بود.من هم همیشه تو بحثایی که با دوستانم و فامیل سر این موضوع داشتیم همین رو مطرح میکردم. یعنی اینکه خانواده ها تنبلی میکنن و با یه تحقیق کمرنگ و سر و ساده و بدون اینکه خودشون رو تو دردسر بندازن  با بیشتر و بیشتر کردن تعداد سکه های مهریه میخوان یه ضمانت نامه ی محکمتر درست کنن اما واقعا الان باید خونواده ها متوجه بشن که این کار اصلا فایده ای نداره و عملا با دستای خودشون دو تا جوون و چه بسا دو خانواده رو به بدبختی میندازن.
    پاسخ:
    سلام علیک
    خوش اومدین دوست گرامی، خانم "شیرین"
    ممنون.
    بله حق با شماست.
    خیلی خوشحال شدم از نظرتون.
    ما ممکنه نتونیم این رو به همه بگیم و متقعادشون کنیم اما...
    "میتونیم عین شمعی باشیم که نور زیادی برای روشن کردنِ همه چیز نداره ... ولی با نور کمش میتونه تمایز حق از باطل(خوب و خوب تر) رو نشون بده و همین نورِ کم برای صاحبان خرد شروعی است بزرگ ... "

    بازم تشریف بیارین پیش ما. اینجا وبلاگ خودتونه.
    یا الله

    سلام.تازه با وبتون آشنا شدم و نتونستم نظرمو نگم .بینید من خودم با مهریه کلان و زیاد موافق نیستم اما خانم هایی که بعد از فوت همسر با یه بچه برگشتن خونه پدر و ناچار به کارهایی شدن که در شان یه مادر نیست.همون خانواده مهربون همسر نگاه تو صورتشون نکردن در صورتی که اگه یه مهره متوسط داشتن حداقل یادگار همسرشون زیر دست هر کسی بزرگ نمی شد.شناخت مهمه اما خیلی از آدما با خوب شدن وضع مالی یادشون میره شریک نداری ها رو و تا دعوا می شه میگن 4 تا دونه  سکه رو بدم  کی می ری؟ او نوقت تباهی نیست که بعد چند سال بشی نون خوره پدرت یا هر کاری واسه یه لقمه نون انجام بدی ؟همه آدم ها معصوم نیستن و می دونم خانم هایی هم هستن که زندگی رو زهر می کنن اما قبول کنین طلاق برای یه زن لطمات بیشتری داره تا یه مرد.در ضمن هر دختری تو یه فرهنگ بزرگ می شه و حتی دادگاه هم  در عقد های اجباری مهریه هم سن و سالهای دختر تو اقوام  و فامیل رو ملاک می دونن تا از دید دیگران تحقیر نشه.

    موفق باشین

  • ناشناسی که....
  • پس از انجام خواستگارى و مراسم عقد وقت آن رسید که حضرت على علیه السلام براى همسر گرامى خود اثاثى تهیه کند و زندگى مشترک خود را با دختر پیامبر آغاز کند.

    پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله پذیرفت که حضرت على علیه السلام زره خود را بفروشد و به عنوان جزئى از مهریه فاطمه سلام الله علیها در اختیار پیامبر بگذارد.

    زره به چهار صد درهم به فروش رفت. پیامبر قدرى از آن را در اختیار بلال گذاشت تا براى زهرا عطر بخرد و باقیمانده را به عمار یاسر و گروهى از یاران خود داد تا براى فاطمه و على لوازم منزل تهیه کنند.

    از صورت جهیزیه حضرت زهرا سلام الله علیها مى توان به وضع زندگى بانوى بزرگوار اسلام به خوبى پى برد. فرستادگان پیامبر صلی الله علیه و آله از بازار بازگشت و آن چه بارى حضرت زهرا سلام الله علیها تهیه کرده بودند به قرار زیر بود:

    1. پیراهنى به بهاى هفت درهم
    2. یک روسرى به بهاى یک درهم
    3. قطیفه مشکى که تمام بدن را نمى پوشانید.
    4. یک تخت عربى از چوب و لیف خرما
    5. دو تشک از کتان مصرى که یکى پشمى و دیگرى از لیف خرما بود.
    6. چهار بالش، دو تا از پشم و دو تاى دیگر از لیف خرما
    7. پرده
    8. حصیر هجرى
    9. دست آس
    10. طشت بزرگ
    11. مشکى از پوست
    12. کاسه ی چوب براى شیر
    13. ظرفى از پوست براى آب
    14. آفتابه
    15. ظرف بزرگ مسى
    16. چند کوزه
    17. بازوبندى از نقره

    یاران پیامبر وسایل خریدارى شده را بر آن حضرت عرضه کردند و پیامبر, در حالى که اثاث خانه دختر خود را زیر و رو مى کرد, فرمود: «اللهم بارک لقوم جل انیتهم الخزف». / یعنى: خداوندا، زندگى را بر گروهى که بیشتر ظروف آن ها را سفال تشکیل مى دهد مبارک گردان.

  • به آقای محترم
  • آقای محترم سلام 

    تا حالا هیچ فکر کرده ای این میزان مهریه را حضرت فاطمه س طلب کرده اند یا امیرالمومنین ع پیشنهاد داده اند؟
    آیا حضرت بیشتر از این را می توانسته اند بدهند یا تمام دارایی شان همین بوده؟
    سنت همه معصومین همین بوده؟حتی امام سجاد؟ 
    راستی میدانی مهریه حضرت خدیجه چقدر بوده؟

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی