روز های من - MY DIARY

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

سلام به این ماه زیبا

سلام به لحظاتی که هیچ وقت تکرار نمیشن

سلام به 14 معصوم روی دونیا که 14 تاشون هیچ وقت 15 تا نمیشه.

سلام به شب عزیزی که "وجعلتها خیر من الف شهر" است.

سلام به آقای عزیزم که اللهم اکشف هذه الغمة عن هذه الامة بحضوره و عجل لنا ظهوره.انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا .

سلام بر پدر و مادرم بزرگوارم که خیرخواهترین افراد به من هستند که وارحم هما کما ربیانی صغیرا وجزهما بالاحسان احسانا و بالسیئات غفرانا.


تو این شبهای عزیز مخصوصا شبهای منتسب به شب قدر همدیگه رو شدید دعا کنیم که این آخر الزمونی سخت شده یه چیکه دینداری!یه لحظه غفلت، آدمو تا ته چاه عمیق نافرمانی خدا، پایین میاندازه.


الحمدلله رب العالمین


  • زندگی شیرین است با حضور آقا

نظرات  (۶)

سلام.به نظر میرسه یه نموره میخواید ادای پسرای عاشق رو در بیارید.خیلی خوب
ولی اگر میخواید هواس اون طرف رو به سمت خودتون جلب کنید بهتره با دلش بازی نکنید و منطقی باشید.چون با این جملات نه تنها بهش لطف نمی کنید بلکه خیانت می کنید.
من پسرها رو خوب می شناسم.اگر کمی منطقی باشند از پله هوس پایید می آیند .من نمیدونم چه اتفاقی بین شما و دختر مورد نظرتون افتاده اما بهتره به حقوق دخترها احترام بذارید .من فکر می کردم شما آدم ارزشی باشید.اما با این پست در اعتقادات شما شک کردم.چون مثل پسرایی که تو خیابون عاشق می شند گویا رفتار کردید.
من از کسانی بودم که از مطالب وبلاگ شما خیلی استفاده می کردم ولی از این پست چندشم شد.چون یکی مثل شما همین رفتار رو با من کرد و مدتی ذهنم رو درگیر خودش کرد.
احتمالا با این انتقاد نظر من رو منتشر نخواهید کرد .درسته؟
پاسخ:
بسم الله
سلام علیک گل نرگس و البته مخاطب ارجمند
نه این طور نیست؛ قرار نیست با این پست نظر کسی رو جلب کنم.بیشتر برای دل خودم بود و اینکه یادم بمونه .

ادای پسرای عاشق؟؟؟؟؟
هوس؟

وقتی نظرتون رو خوندم به پست م شک کردم که نکنه واقعا حرف بدی زدم؟
برگشتم و چندبار متن پست رو خوندم ...دیدم حرف ناشایستی نزدم.

دوست گرامی آدم ارزشی با عشق بیگانه است ؟؟از نظر شما...
از بهتر زیستن حرف زدن،از روش و مرام معصومین گفتن ، تبیین سبک زندگی اولیا در حد فهم و الگوپذیری در حد توان، با عشق اسلامی و ازدواج متناقضه؟

وقتی خانواده ای عالی دارای دختری بهتر ،همه چیز را بسپرند به دست مشاور... .
واقعا عیب نیست همه را به یک چوب زدن؟؟؟
واقعا میتوان پیش بینی کرد که ازدواج ها کی به طلاق منجر میشوند؟
متاسفانه چنین مشاورینی امروزه وجود دارند...!علم خیلی پیشرفت کرده است حتی زمان هم معین میکنند ظاهرا.
خیانت؟
بله ،خیانت کردم!!!! اینکه بسم الله گفتم ! گفتم من که دین او را می شناسم از جنس خودم است! گفتم که خدا با ماست و هرچه شود من هستم...
اما نتونستم ببینم هق هق گریه هایش را جلوی خانواده اش! اینکه برخلاف میل من،،،،،انگاری این چنین تصور میکند یا شاید قبولانده شده است به او که یا این خواستگار یا خانواده ات!!!!
 مگر خانواده ی آدم و همسر طاق زدنی است....؟مگر نه اینست که خانواده و کمک هایش را من فرزند در موقع انتخابهایم بیشتر از هر زمان دیگر نیاز دارم؟؟؟

اما انگار واقعیت چیز دیگریست.صداقت و راستی و خلوص معنای دیگری پیدا کرده اند...
تقیه در مقابل خانواده و همسایه و اقوام و دوستان باید کرد ظاهرا...

چرا به جان پدر و مادری دعا نکنم که خود نامه نوشتند تا تقدیم خانواده اش کنند...اما دریغ که نه تلفنی جواب داده شد و نه دری باز شد تا...
وقتی هم که باز شد بعد از مدتی معطلی...!
چرا به جان مادر و پدری مهربان دعا نکنم که صلاح فرزند خویش را میخواهند اما خب مثل هر خانواده ای اشتباهاتی هم دارن.

و برای کنیز الفاطمه... میدانم که هرکسی همسرش باشد،کنیز الفاطمه ای که صفات صاحب را میجوید حتما خوشبختش میکند.

و خیانت کردم که سر حرفم نایستادم و قد علم نکردم در کنارش... .

هیچ میدانی چقدر عباداتم منظم تر شده بود؟
ادبیات بی تکلفم را از ســـــــــــــــــــادگی ام که خواسته ی خدا بود قرض کرده ام.
و  یقینا خدایمان نزدیک است...  .
ممنون گل نرگس گرامی

و زندگی شیرین است هنوز با حضور آقا
  • دختر لبخند فروش
  • سلام

    نمدونم در جواب ÷ستتون و نظر گل نرگس و جوابتون چی بگم ؟

    اینجوری شده اینروزا !

    باور میکنی واقعا هنگ کردم از حرف زدن !

    آخه از کجاش بگم که خدارو خوش بیاد !

    حالا غصع نخور داداشی !

    ب قول خودت خدا خودش صلاحتو میدونه !

    راستی تو کارت هم موفق باشی !

    یه سوال فنی از این نور مخفی ها تو خونه ها میزنن هم به شما مربوطه ؟

    خوشحال میشم تو نظر سنجیم هم شرکت کنی

     

    پاسخ:
    سلام علیک
    یقینا کار خدا از روی صلاح و عدله .
    بله نور مخفی هم از نوع ال ای دی و هم لامپ معمولی داریم.
    انشاالله خدمت میرسیم.

    1-      متأسفانه بیشتر پسرها خیلی وقت ها فکر می کنند عاشق شدند،اما عادت یا هوس بیش نیست.دخترها هم همینطور اما به شکل دیگر

    2-      من با رفتار پسرهایی مثل شما مشکل دارم.یک پسر مثلا ارزشی که به تقلید از عشق های خیابانی می پردازند و یک برچسب ائمه معصومین برای توجیه بهش می زنند.

    3-      انسان ارزشی با عشق بیگانه نیست.عشق باید توأم با عقلانیت و منطق و واقعیت باشه.

    4-      اگر خانواده عالی ،دختر عالی پس چرا مشاور را بهانه کردید.گفتم که عاشق نیستید

    5-      کمک گرفتن از مشاور به نظر شما جرمه و یا اشکالی داره؟

    6-      اینقدر چاشنی عرفانی قضیه رو زیاد می کنید که حقیقت زندگی مشترک رو نمی بینید.کنیزالفاطمه......با این مسائل هیچ مشکلی ندارم و فقط منظورم بر اینه که دختر و پسرای ارزشی اونقدر خودشون رو تو فضای روحانی می برند و یک سری توقعات پوچ در ذهنشون ایجاد می کنند که وقتی ازدواج می کنند همسر خود و زندگی مشترک خودشون رو دور از تصورات ذهنی میبینند و ....بعد طلاق

    7- خیلی خوبه که به پدر و مادرتون احترام میذارید و از تجربیات اونها هم استفاده می کنید


    پاسخ:
    بسم الله
    سلام دوست گرامی
    طاعاتتون قبول.
    خوبه من و شما بیشتر رو کلمات و صحبتهامون فکر کنیم.معنای بعضی واژه ها سنگینه!مراقبه از زبان آدمی شروع میشه گل نرگس محترم.
    من امیرحسینم فرزند عبد الرضا...شما چطور؟نمی خواین خودتون رو معرفی کنین؟
    فعلا درگیرم. خدا خواست و عمری بود میام.

    93/4/30
    سلام
    مهم نیست برام کی هستین مهمان ارجمند.رفیق شفیق،...اقوامش یا هرکس دیگری. هرکه هستید اینجا میهمانید و من میزبانتان سر این سفره.

    مگر اساسا قراره همه رفتار سایرین رو قبول کنن؟نه!خب عیبی نداره شما هم با رفتار من و امثال من مشکل داشته باشید.
    قراره یکی ازمون راضی باشه و بس.انشاالله
    از این گذشته شما بنده رو تا چه حد میشناسید که اینطور صحبت میکنید...؟
    شما از 4ماه گذشته ی من چقدر مطلعید؟
    چرا نادانسته حرفی بزنیم و بار خود را سنگین کنیم..؟آن هم در این روزهای عزیز. کمی سنجیده تر از نادانسته ها سخن بگوییم .
    فکر میکنید شما در جایگاهی هستین که علاقه ی کسی را محک زده، خوب و بد کنید؟
    واقعیت چیست؟منطق و عقل چطور؟ تعاریف ویژه ی شما از این واژه ها چیست؟
    ملاک موفقیت یک خانواده چیست؟ملاک شادابی و سرزنده بودن یک خانواده چیست گل نرگس گرامی؟
    ارزش انسان به میزان تملقی است که از اطرافیان میکند؟
    ارزش انسان به دروغهایی است که مثلا مصلحتی میگوید؟
    بیایید عقلائی فکر کنیم نه روتین وار...!
    بهانه تقریبا هم معنی دلیل ه .درسته؟
    من به نظرتون خواستم چیزی بگم یا اثبات کنم اینجا تو بلاگم؟ که دلیل و بهانه و برهان نیاز داشته باشم و بیارم؟ نه دوست ارجمند.
    این بهانه ی خانواده بود بعد از 2-3 روز جواب ندادن به راههای ارتباطی بین دو خانواده!
    مشورت عالیه اما شرایطی داره و البته حدودی... .
    پیامبر ص نیز با اصحابش شور میکرد ... . ایشان نیز شور کردن ...
    ای کاش کمی بیشتر به اعمالمون فکر میکردیم و کمی هم احتمال خطا و اشتباه به آنها نسبت میدادیم.
    شما دوست عزیز ،شمایی که حقیقت زندگی آن هم از نوع مشترکش را دریافته اید...چرا کمی برای ما روشنگری نمیکنید. مگر نه آنست که مابابد علم بیاموزیم و به دیگران نیز یاد دهیم... ؟!
    ممکنه چند توقع پوچ از زبان یک پسر ارزشی بیان کنید؟
    توقع بیجا ارزشه؟
    فراتر از آنچه هستیم بودن ارزشه؟
    پوز و چون فلانی اینطوری بوده پس ما هم اونطور؟این ارزشه؟
    بعضی وقتا زندگی بزرگانی چون مولایمان علی ع اینقدر با عظمت است که در ذهن نمی گنجد ...
    اما کسی که از من از زندگی رهبر میپرسد آیا خود با سبک زندگی او آشناست؟
    نه رهبر هم خیلی دور است با زندگی آقا مجتبی تهرانی ره آشناست ؟؟؟
    نمی دانم؟؟؟!!!یا آشنا نیست و خب حتما منطق و واقعیتش هم با زندگی این بزرگان متفاوت است یا اینکه آشناست اما حکم خدا و سیره بزرگان را برای بخشی از زندگی اش پذیرفته و باقی را رها کرده.

    من نمیدانم.
    اصلا همه ی اینها سر کمبود شناخت است.
    شناختی که خانواده ها احتمالا هیچ وقت به درستی به آن نخواهند رسید.
    متاسفانه معیارهای ما برای سنخیت دختر و پسر و خانواده ها خیلی تغییر کردند.
    جویبر و ذلفا ،شخصیت های داستانی نیستند که رسول مهربانی شبها به گوش طفیل مکه و مدینه بخوانند...
    او غلام و تهی دستی زنگی و دیگری دختر بزرگ قبیله و از زیبا ترین دختران بود.
    آنجا که کفویت فقط در دین است ولا غیر!!!
    وقتی جویبر به دستور پیامبر راهی منزل پدر ذلفا شد و او را از ماجرا مطلع کرد،جواب خوبی از او نشنید و قرار شد پدر ،خود با پیامبر سخن بگوید.وقتی جویبر از منزل آنها خارج شد،پدر جریان را به ذلفا گفت. و ذلفا گفت :پدر ،اگر واقعا این گفته  و دستور پیامبر باشد چه؟و پیشنهاد داد پدر دنبال جویبر بفرستد و او را به منزل خودش بیاورد و خود(پدر ذلفا) به دیدن رسول اسلام ص رود و جویای امر شود.
    ببینید لطفا!!!!
    و جویبر در حالی به دستور رسول خدا ص عمل میکرد که نه پولی داشت و نه منزلی فقط پسر خداشناسی بود.(جویبر با اجازه ی رسول اکرم ص، مدتی در مسجد زندگی میکرد تا اینکه  پیامبر برای ایشان مکان مسقفی مهیا کرد. )
    شنیدن اینا خنده داره !نه فقط برای ما بلکه برای اطرافیان و هم شهریان پیامبر ص نیز! اینها برای همه مان خنده دار است تا وقتی که حقیقت خداپرستی در دلمان غوغا نکند.
    و حالا من و شما از عشق توام با عقلانیت و منطق حرف میرانیم.
    دیشب دکتر غیاث میگفتن:
    بیاید طبق برنامه ای که خدا به آدم داد عمل کنیم:
    1-از بین نظر خودم و یکی مثل خودم و خدا ،،،فقط حر فو نظر خدا رو جویا شیم و عمل کنیم.
    2- کارهای عادی رو روزمره رو به نحوی انجام بدیم که ثواب بر آن مترتب بشه،مثل گفتن الحمدلله بعد از هر قلپ آبی که مینوشیم.مثل خوابیدن با وضو.
    3-بچه مون که مریض میشه اول بهش از تو یخچال یه قرص و دارو میدیم خوب نشد میبریمش دکتر اگه زبونم لال باز هم افاقه نکرد پیش یه دکتر بهتر تر و اگر جواب نداد و خوب نشد میریم به درگاه خدا
    خب از این به بعد بیایم برعکس عمل کنیم
    اصلا چرا برعکس؟فقط پیش خود خودش بریم نه هیچ کس دیگه
    یا ایها الناس انتم الفقرا ....
    هو اول و الآخر ، ظاهر و الباطن-----<اول و آخرش از خدا بخوایم و هیچ کس دیگه رو لایق درخواست کردن ندونیم.
    4- خودخواهی رو بریزیم دور ،جمع خواهی ،دگر خواهی رو جاش تو وجودمون بپرورونیم.حتی دیگران رو از خودمون بیشتر عزت بگذاریم. مولایمان چاه میکندن و وقتی به آب میرسیدن میگفتن هرکس آب میخواد بیاد ببره ،نخلستان میکاشتن و بعد وقفش میکردن.
    نباید بذاریم درهایی که خدا تو اینن ماه بسته تا سال بعد رومون بازشه یا در هایی که به رومون باز کرده بسته بشه.

    بله گل نرگس گرامی...
    اینچنین خداوند نزدیکست.
    و همچنان زندگی شیرین است با حضور آقا

    سلام 
    به نظر من خوبه آدم از پدر مادرش مشورت بگیره 
    تجربه ثابت کرده بچه به پدر و مادرش میره مخصوصا فرزندی که مثل شما اعتقاد به پدر مادرش داره و این بد هم نیست . تبریک می گم بهت.
    پدر مادر هر باوری داشته باشند هر سبک زندگی داشته باشند هر نحوه روابط اجتماعی داشته باشند ، فرزندی که با این وزن اونها را قبول داره که خیلی خوب است ، عینا عینا شبیه آنها فکر میکنه و شبیه آنها زندگی می کنه.
    منتهی از آن طرف شاید کسی که می خواهیم با آن ازدواج کنیم اینطوری نباشه ؟ اون وقت چه باید کرد 
    پس رفقا آمار طلاق تو خانواده های مذهبی و انقلابی و ارزشی به تعبیر شما را ندارند ، علت هاش ؟ اسباب و مسببات ؟
    مطالعه کنید ، سئوال کنید البته خارج از دایره ذهنی خودتان ؟
    من این مطالب را برای همه رفقایی که می خوان ازدواج کنند گفتم.
    نکته آخر : نمازی که بخاطر دختر یا زنی یا مرد یا پسری مرتب بشود و منظم بشود ، به همان سرعت که شده به همان سرعت  از دست می رود. ما اگر می خواهیم با انسان وارسته ی ازداوج کنیم چه دختر چه پسر ، و ادعا می کنیم که طرف مقابل وارسته و مشتی است خوب خودمان را به آن حد برسانیم بعد .... ادامه قصه و مثنوی.

    موفق باشید
    پاسخ:
    بسم الله
    سلام علیک مهمان عزیز

    بله یکسو و یکرنگ بودن با خانواده ای که خوبه ،عالیه.
    اما این یک رنگی چه ربطی به طلاق بچه مذهبی یا طلاق بچه غرتی میتونه داشته باشه آقا امیرحسین؟؟؟

    قرار نیست نمازی بخاطر کسی مرتب شود. قرار بود نمازها و سایر عبادات هردومان بخاطر خدا و برکت به زندگی منظم و مرتب شود.
    و البته که، تکوین معنوی از اصول و اهداف ازدواج هم هست.
    احتمالا موقعی که نکته ی آخر رو می نوشتین، داستان گوهرشاد و ازدواج با اون کارگر رو بخاطر نداشتین یا مثالهای زیادی همانندش.
    موفق باشین و سرفراز.
  • دختر لبخند فروش
  • فعلا دارم مخ داداشمو میزنم واس نور مخفی !

    دوره داداشی سختتون میشه !

    mic

    پاسخ:
    موفق باشین.
    آره تهران تا تبریز....خیلی دوره.
    ببخشید دیگه همسایه.
    اونقدر شما مطالب رو پراکنده درباره دختر مورد نظرتون و مسائلی که باهاش روبرو بودید مطرح می کنید که من متوجه مشکل شما با خانواده دختر نشدم و نمی خواهم هم بدانم.
    حرف من از اول هم این بود که چرا شما که خودتون رو ارزشی میدونید با گذاشتن یک پست خداحافظی و عشق و .... و با کلامی غیر مستقیم می خواهید وانمود کنید مخاطبتون دختر نیست.چنین بازیهایی رو پسر ها خوب  و زیاد از خودشون نشون میدند.تجربه به من ثابت کرده
    شمایی که خطاب به دختر پست میذارید خطای بزرگی رو مرتکب میشید چون دارید روی ذهن اون نقش می کشید که بله من تو را دوست دارم اما نگذاشتند
    این یعنی چی؟!!!
    از داستانی که نقل کردید متوجه شدم که یا احتمالا تفاوت سطح زندگی مادی دو خانواده مانع بوده و یا... هر چه .به من و دیگری ارتباط ندارد.باید تسلیم آنچه که خدا رقم میزند شد،نه آنچه خودمان می خواهیم...
    داشتن مهارت تا حد قابل قبول برای یک زندگی مشترک کاهش پیدا کرده و دختر ها و پسرهای ارزشی به شکل دیگری از سایر دخترها و پسرها در توهم و خیالات زندگی مشترک به سر میبرند.فقط با ذکر و دعا نمیشه در کنار کس دیگری زندگی مشترک داشت
    نامم را خواسته بودید:گل نرگس از مخاطبین وبلاگ شما،همسر همسرم،مادر فرزندانم
    پاسخ:
    سلام
    همسایه محترم
    چرا حرف میگذارین تو دهن من؟!! ا اا ...
    بعله تجربه خیلی خوبه.اما من کجا القا کردم  در مورد یک پسر مینویسم...؟
    من که معلومه و خودم و کارم و سربازیم تو بلاگم واضحه....از طرفی هم که تو متن پستم نوشتم:
    "او را دریاب.و ناااا،راحتی هایش را به گوش جان بخر....ناراحتی های دختری از جنس نور."
    خب مگر غیر از این بوده؟؟؟
    بعله که داشتم ،اما افرادی حق به جانب و یکطرفه و یک شبه صلاح را برچیز دیگری دیدند و نظر همه را دگرگون کردند حتی او حتی مادر و پدر محترمش را.
    کمی بیشتر تامل کنین حرف از منطق و واقعیت و شعور و عقل انسانی میزنید و یکباره میفرمایید تسلیم امرخدا باید شد نه آنچه خود می خواهیم.
    مثل اینکه درست متوجه نشدید...امر خدا؟؟؟؟
    از کی امر خدا را،چند فرد زمینی تعیین و صادر میکنند؟؟؟؟
    الان که الکتریسیته در سیستم من و ایرانسل شما جاری است همه اش مدیون نافرمانی ادیسون است حتما.؟؟!!
    چون بنده خدا بارها امتحان کرد و نشد یا شایدم گالیله یا شایدم برادران رایت.
    خواهشا کمی درنگ کنین.
    الزاما گره در کار به معنی رضایت نداشتن خدا نیست!!
     
    یعنی شما هم اونجا بی خبرید؟؟؟!!!
    من خواستگار هم نفهمیدم که چطور شد...
    فقط دیدم گریه امانش نمیدهد. فقط دیدم انگار قد علم کردن من کنارش ،، بهای سنگینی دارد برایش.
    و این شد که فقط شنیدم و دیدم و فکر کردم و ساکت.
    درگوشی میگم:(اگه حرفی دارین اینجا و به عنوان غریبه کار درستی نیست...هر چیزی کانالی داره...صلاح نیست، خیلی در موردش بحث شه اینجا... متعاقبا به آقا امیرحسین هم اطلاع بدید.)
    اصلا نمیخواستم اینجا چیزی بگم. اما بعد از سلام بنده که خدمت خانواده انشاالله میرسونین.ابلاغ بفرمایین که مهارتهای زندگی من و او رو انشاالله فردای قیامت میبینین و انشاالله که از زیانکاران نباشیم.

    الحمدلله رب العالمین
    یا مهدی عج

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی