روز های من - MY DIARY

مسافرای تعاونی.... بوووووق !مشهد... مشهد... بیا بالا

چهارشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۴۹ ق.ظ

به نام خداوند روزی رسان 

سلام و درود بر شما خوبان

راستی عیدتون مبارک. ولادت حضرت علی اکبر ع رو تبریک میگم. جوونای عزیز میهنم، روزتون مبارک.

من که به شدت علاقه مند به سفر با وسیله شخصی ام. موتورم و نمی گم ها ... !!ههه هه! (بدون اون که اصلا زندگی شتاب رو به جلو نداره !)

خب از تهران یعنی جایی که من هستم اگه قسمت شد و خواستین تشریف ببرین مشهد برای عرض ادب از نزدیک ، باید خودتون رو برسونین به بلوار امام رضا علیه السلام یعنی انتهای بلوار بعثت . ما که امریه هستیم میایم حافظ و از اونجا شوش و بعد شهیدرجایی (یعنی سمت عکاسی مون) و بعد میایم تو بعثت و امام رضا ع.

سعی کردم اینبار شهر های مهم بین راه رو به ترتیب یاد بگیرم:

تهران - پاکدشت - ایوانکی - گرمسار - سرخه - سمنان - دامغان - میامی - شاهرود - سبزوار - نیشابور - مشهد

ما معمولا وقتی می خوایم با ماشین خودمون بریم مشهد ،یه کُلمن بزرگ که مال مادر بزرگم هست رو قرض می گیریم و چادرخونه ی گل منگولی مون رو هم با اون زور زورکی می چپونیم تو صندوق ماشینِ خوبمون و البته زیرانداز ؛ناگفته نماند که گاز پیکنیکی یا منقل برای پخت غذا خیلی مهمه که نباید فراموش بشه . حالا فکرش رو بکنین چه سفری بشه! نگرانی نداره... به یاری خدای مهربون حتما سفر خوبی میشه.

خب بسم الله می گی و صبح زود بعد نماز ناشتا میزنیم بیرون ... قبلش یه سر هم میرم پیش مادر بزرگ خوبم( اون یکی مادر بزرگم اینجا نزدیک ما نیست و گرنه حتما به او هم سر می زدم...همه ی مامان و بابا بزرگا رو دوست دارم... )

اوه اوه داشت یادم می رفت....بابا بذار منم حرف بزنم ....باشه چشم ......دوستان ل ط   .......خب بذار دیگه

(آقای قیژ قیژ سوار {بُعد دوم خویشتن})(چه میشه کرد خوددرگیریِ مُزمنِِ مُسری نه خیلی پیچیده رو) :

قبلش هم باید یه سری به اوتُل زد  و دید همه چی رو به راه باشه... روغن موتور (بین 2 تا گِیج) ،آب رادیاتور به میزان کافی و آب برف پاککن یه دبه سر پُر ، وضع باطری تون چطوره ؟اگه باطری تون خشکه باید به نشانگر روش نگاه کنین و مطمئن بشین که سبزه .اگرم باطری اسید سرب دارین  چک کنین آب باطری خالی نشده باشه.

خب فعلن آق امیر حرفای ما تموم شد بفرما... چشم داداش عزیزم

خب از این حرفهای مهم که بگذریم ...جاده مشهد یه کم گول زننده است تو راه هم تابلو با مضمون "گول نخورین!" زیاد داره...(تو راه هی میزنه آهسته برانید. هر 1.5 ساعت رانندگی ، یک ربع استراحت.و ...)یه جورایی یک نواخته و آدم رو کسل می کنه البته بلا نسبت شما .  پس سعی کنید سرعت تون رو در حد مجاز حفظ کنید و از مناظر استفاده کنین.هرچند وقت یکبار هم بزنید کنار توی جای مطمئن و کمی پیاده روی منید یه آبی به سر و روتون بزنین و اگه امکان داره مثل من و بابا ،جاتون رو عوض کنین تا هر 2 تا یا هر 3تا تون کمتر خسته شین .

اگه شب تو جاده ای مثل جاده تهران - مشهد دارین رانندگی می کنین از اونجا که معمولا نوری جز نور ماشینها وجود نداره (اگه شانس بیارین و نور سو بالا ی ماشین رو برو یی یا پشت سری از تو آینه ها کورتون نکنه) سعی کنین مسیر خودتون رو از روی خط وسط جاده و علامت های کنار جاده (مثل علامت جاده بدون شونه خاکی-علامت گردش به چپ)تشخیص بدین یا اگه سخت بود پشت یه ماشین سنگین مثل اتوبوس برین.

خب ما معمولا همون اوایل یعنی پاکدشت یا ایوانکی یخ می خریم و می ریزیم تو کلمن و برای صبحانه خوردن وای میسیم. امسال صبحانه رو نزدیک سمنان  خوردیم . یه جا نشستیم که درختهای کوچولوی زیتون داشت ...منم که فضول و کنجکاو (میگن اقتضای سنِّ ...خودم شک دارم باید از یه جای دیگه باشه!! ) بعد صبحونه پریدم که یکی بکنم و نوش جان کنم بابا جان هم مثل قبل باز ترغیبم کرد و منم گول خوردم و یکی کندم و شستم و گذاشتم گوشه لُپم....................!!!!........................ چشمتون روز بد نبینه ،فکرش هم نمیکردم اینقدر تلخ باشه و گَس........ روم به دیوار ....شرمنده از حضورتون .....ناخودآگاه دهنم باز شد و زیتون قِل خورد و افتاد بیرون....(من رو میبینی گرفته و چِندش )اونجا بود که صدای خنده از دهان مبارک خانواده طراوش می کرد بیرون حالا نخند کی بخند.....!

باقیش رو بعدا عرض می کنم فعلا شما هم به بنده بخندین .... تا بعدا از خاطرات داخل حرم ،آب خوری از سقاخونه و واحد اقامتگاه و بستنی و بچه های مهربون و کوچولوی لرزکرده و ماجرای آب کشی فرش توسط خدام و امیر لنگ لنگان به دنبال جلب نظر خادمین و آرزوی ویلچر سواری تو صحن رضوی و تافتون سیب زمینی ... براتون بگم

دعاگوی همگی بودم و نماز زیارت به نیت تون خواندم. 

التماس دعا

اللهم عجل لولیک الفرج

یا حق


  • زندگی شیرین است با حضور آقا

نظرات  (۳)

دلم به هرجا رود باشد به یاد دوست
هرکار کنم نشود معنای تشکر ز دوست .

شما هم لینک شدید اونم با افتخار
ممنون دوست خوبم
پاسخ:
سلام
ممنون اخوی
پاینده باشی.
سلام؛
موتور!!!!
اصلا به متن هاتون نمیخوره موتوری باشین!!!

من مادربزرگم اینا مشهدن، ماهم سالی حداقل دو سه بار میریم، یک ساعت اول که فقط صرف خارج شدن ما از تهران میشه (بدون در نظر گرفتن ترافیک) و بعد تازه سفر آغاز میشه. ولی ما این قدر مفصل سفر نمی کنیم، یعنی وقتی وارد جاده می شیم، فقط و فقط به مقصد فکر می کنیم و سعی می کنیم حداقل توقف رو داشته باشیم :)

حتما خیلی بهتون خوش میگذره، راستی گواهینامه که دارین؟

در ضمن اون تصادف سرنوشت سازی که تو وبلاگم نوشته بودم، توی یکی از همین سفرا تو جاده سمنان اتفاق افتاد، طفلی مامان بزرگم وقتی رسیدیم مشهد، وقتی در حیاطو باز کرد منو با یه صورت داغون و سروضع خونی مالی دید، خیلی جاخورد.حالا که بهش فکر می کنم میبینم چقدر شبیه فیلما بوده :)

منتظر ادامه خاطراتتون هستم.
پاسخ:
سلام و درود بر شما.
موتور دارم ولی موتوری نیستم....اینجا یه وقتایی تجربه هام رو از موتور سواری می ذارم تحت عنوان آقای قیژقیژ سوار    ....
ببخشید اما این رویه تون خیلی خووب نیست، خب ما هم زیادی از مناظر استفاده میکنیم اما این طور که شما میگید رانندگی یکسره آدم رو خیلی خسته میکنه مخصوصا اگه راننده فقط یک نفر باشه.!

بله گواهی هم  دارم خیلی وقته هم موتور و هم ماشین.

از اینکه سرنوشت ساز بوده خوشحالم و از اینکه برای خانواده تون جانسوز بوده و ملالت بار غمگین. خدا رو شکر به سلامتی گذشت از سر شما و خانواده محترم.
انشاالله اگه مجالی بود .
یا حق
  • با چتری از باران ودلتنگی
  • سلام....خوش به حالتون .... یک سالی هست از این سفر ها نرفتیم دعا کنین قسمتون شه...!

    شاید باورتون نشه یکی از ارزو هامه که موتور سواری کنم!؟لذتش به دلم میمونه مطمئنم!من کل عاشق ماشین وموتور خصوصا هستم...!باز های گوشم اکثرا همینان....


    چقدر خاطرات جذابی دارید!مشتاق هستیم بخونیمشون...!

    امشب اگه لایق بودیم دعاگومون باشید دعاگوتون هستیم....


    پاسخ:
    سلام علیکم
    انشاالله یه خونه بزرگ با حیاط مسقف گیرتون میاد و یه موتور از پدر یا اقوام و به آرزوتون می رسین
    ممنون
    قابل باشم چشم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی