روز های من - MY DIARY

سلام به همه دوستان خوب و محترم

یه خرده کم پیدا شدم ...میدونم...به روی خودم هم میارم...
چند جلسه ای هست توفیق پیدا میکنم تو جلسه سخنرانی آقای پناهیان شرکت میکنم.
تو این چند جلسه خیلی صحبت ایراد کردن پیرامون جماعت منافقین...
اینکه آی مردم اگه میخوای تعجیل در فرج آقا مون صورت بگیره... ببینین یکی از موانعش کفر بود که به حمدالله تو همون سالهای اول ورود اسلام به جامعه عرب ریشه اش کنده شد تا جایی که جنگهای آخر پیامبر به این صورت بود که پیامبر و اصحاب می رفتن برای جنگ و به قول آقا پناهیان میدیدن دشمن نیومده سر قرار...! حالا یکی دیگه از موانع ظهور آقامون(عج) رو نفاق و منافقین بیان کردن.
میگفت: توی نهج البلاغه تو نامه ی اگه اشتباه نکنم 31 ،امیرالمومنین فرمودن:"عَلیُ یَعسُوبُ المُومِنینَ وَ المالَ یَعسُوبُ المُنافِقینَ"
در بیان توضیح این کلام آقا پناهیان می گفتن: "یعسوب" به معنی ریاست هستش و پیشوا و در کل چیزی که بقیه حول اون قرار میگیرن شاید به معنی سردسته.و معنی کلام اینکه "منِ علی (ع) پیشوای مومنین هستم و مال(دارایی) پیشوای منافقین!" .
توی پرانتز بگم:
آقا پناهیان جلسه قبل، همش می گفت، ما باید تولید ثروت کنیم، باید به اصلاح مال (یه حدیث فکر کنم از امام صادق (ع) با همین مضمون گفتن)که همانا زیاد کردن اون هست، اهتمام بورزیم.نیاین بگین پناهیان!!!! تو که حال و هوای معنوی ما رو ازمون گرفتی،،هی میگی برین پول در بیارین.
به شوخی یه حدیث از پیامبر(ص) هم (فکر کنم پیامبر بودن...آره)خواندن (البته بازم از توی اون نوت بوک فسقلی شون)که هدیه رو قبول کنین (زرنگ باشین ،باید قبول کنین!!!!!!!!  لبخند ملیح !!)بعدم به شوخی گفت : آره هدیه نمی خواد به من بدین ها ،اصلا زحمت نکشین ااااا.....
آقا سرتون رو درد نیارم حسابی از پول و روزی حلال گفتن...دل من یکی که آب شد...(آخه واقعا دید من به قشر حوزوی جماعت این بود که قناعت و زیاد دنبال کسب روزی نبودن(یعنی بدو بدو نکردن برای مال ))
خودم همیشه فکر می کردم بتونم یه کاری ایجاد کنم از مردم عادی یا شاید قشر کم درآمد بیارم تو گروه ام، به اونا آموزش های لازم رو بدم با هم کار کنیم ؛دست آدما رو بگیریم و کلی کار خیر دیگه و حسابی پول در بیاریم ...اما وابسته به اون نشم...راحت بتونم بدمش به کسی یا کسانی
...قرض الحسنه ...و یا شایدم قرض ال اصلا پس نده....خرج عروسی و سفر به ...  . بگذریم
و گفتن که تو کشور ما ، یه جورایی اکثر بچه ها تا اتمام دانشگاه و سربازی ، انگل وار زندگی می کنن...
من رو میبینی ...داغ کردم ...حاجی این چیه تو میگی ... یه خرده صبر کردم ،دیدم حاجی میگه بله ،دارم به شما دوستانم فحش میدم ...حواستون هست بچه ها؟؟؟!!! بعد گفت قدیمی ها خوب فحش هایی داشتن ها ....!یادش بخیر! یه جمله به عنوان فحش یا یه کلمه می گفتن ،آدم یه دفتر جواب ازش می گرفت ...(معنی وسیعی داشت و یه یک ربعی طول می کشه بچه های امروزی بفهمن قدیمی ها منظورشون از فلان عبارت چی بوده... )
آره واقعا با لبخند و شوخی و شایدم در لفافه به همه گفتن انگل وار زندگی نکنین ها.....!
بله ،گفتن باید بدتون بیاد از اینکه پول تو جیبی بگیرین از پدر تون.باید اکراه داشته باشین.
آره این همه گفت که باید تولید پول کنین که بگه :
آقا بنا به حرف امام علی(ع) (که در بالا گفتیم) و آیه آخر سوره منافقین نتیجه می گیریم که تمام فکر و ذکر منافقین مال شون هست و با اون میشه منافقین رو امتحان کرد.

آفرین خوب گرفتین ها....
بله این همه گفت اکثر بچه هامون تا بیست و چند سالگی هنوز سربار خانواده اند (همون مودبانه انگل....!!!!! )و اینکه یکی از موانع ظهور آقا(عج) نفاق و منافقین هستن  و البته سفارش فراوان به کسب مال و ازدیاد آن به صورت حلال ....
که سر آخرش اینا رو به هم ربط بدن و بگن
بههههههههههههههههـــــــــــــــــله....آی بچه مذهبی ها شما هستین که باید بیاین بازار رو بگیرین تو دستتون باید از راه حلال و با رفتار و سکنات خوب و دلنشین مشتری جلب کنین ،کار رو خوب انجام بدین (اگه نمی تونین،، کار رو زخمی نکنین! بگین نمی تونم که اون کار رو بدن به فرد دیگری) و البته حسابی پول در بیارین ، بذارین شما بشین کاسب نمونه تو محله تون یا توی صنف تون یا اصلا توی جهان ...آره اسلامی کاسبی کنین ، بهترین کار رو تحویل بدین، بازار رو بگیرین تو دستتون، پول جمع کنین......................................
که پول از دست این منافق ها بیرون بیاد .... بیاد تو دست شما ها و شماها در راه خیر و خدا خرج کنین...
اوهوم "جاهدوا به انفسهم" میکردین ...آفرین حالا "جاهدوا با اموالهم" هم بکنین.
هی می گفت خدا تو قرآن می گه آقا پول خرج کنین در راه خدا....پـــــــــــــــــــــــول...!!!!!!!!!!!

آهان لُپ کلام اینکه برین حسابی زحمت بکشین کار کنین پول در بیارین حالا بیاین خرج کنین در راه خدا....

در این 2 جلسه داستان "مرشد چلویی" و "رجبعلی خیاط"هم نقل شد.
و خیلی هم تاکید شد زیاد معامله کنین که توی اون خیرهای زیادی نهفته است و آدم با این معاملات ،شکوفا میشه...
اوهوم، خونه تون رو بفروشین بزرگتر بخرین. ماشین تون رو عوض کنین ایمن تر و بهتر بخرین ، آپارتمان رو بدین برین یه خونه ویلایی بخرین. خلاصه زحمت بکشین، بهترین استفاده رو از مال بکنین و در راه خدا هم انفاق کنین.
بهتره کم کاری و بی عرضه  بودن خودمون رو نگذاریم به حساب تدیُّن و قناعت.
و البته حدیثی هم گفتن که مضمونش این بود:
 سعی کنین پول بگیر نباشین ، پول بده باشین (تفسیر آقای علیرضا(:::ممنون احسان جان!حسین نه علیرضا!:::) پناهیان این طور بود که یعنی تا می تونین کارمند و کارگر و ... نشین ....آره خودتون کارآفرین باشین و به افراد زیر دست و همکارانتون حقوق بدین )
(فکر کنم این هم در این راستای این است که پول بیفته دست دین داران )

در پناه حق
 
 

  • زندگی شیرین است با حضور آقا

نظرات  (۵)

  • دریـــا ... !
  • دریـــا : [گل] دریـــا بروز ... مثل هر روز


    عجل لولیک الفرج خدایـــــــــــا خدایـــــــــــــا[گل]

    عجل لولیک الفرج خدایـــــــــــا خدایـــــــــــــا[گل]
    پاسخ:
    انشاالله

    سلام واقعا جالب بود

    ای کاش گوش شنوا داشته باشیم وهمت بلند

    موفق باشید

    پاسخ:
    سلام
    متشکر به همچنین.
    سلام
    ممنون از لطفت و مهربونیت
    ایشالله موفق باشی
    خوش به سعادتت که میری پای صحبت حاج علیرضا
    ما رو هم دعا کن
    یا حق
    پاسخ:
    سلام علیک
    خواهش می کنم
    به همچنین
    ممنونم (توی متن اصلاح کردم!!!)
    اگه لایق باشم
    در پناه خدای متعال
  • ☂بآ چــــــتری از باران ودلتنگی☂
  • سلام....!

    جالب بود!

    "پول بده باشین نه بگیر!"

     

    بروزم...امیدوارم حدس شما درست باشه!

    پاسخ:
    سلام علیکم و رحمة الله
    چشم
    انشاالله میرسم خدمتتون.

    سلام

    ممنونم به خاطر تمام دعاهای خیری که برام کردید

    انشاا.. خداوندسعدتمند وعاقبت بخیری در هردو دنیا بهتون عطا کنه

    امروز خیلی خوشحالم

    باز هم التماس دعا

    پاسخ:
    سلام علیکم
    خدا رو شکر، همیشه شاد باشین
    محتاج دعای خیر هستم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی