روز های من - MY DIARY

سلام
چند روز پیش پدرم وقتی داداشم رو بعد وضو گرفتن دید
یهو چشمش میفته به آرنج آقا داداشم که هنوز خشک مونده....!اونم بعد وضو...!
داداش گلم اومده به من میگه داداش تو هم ببین بابا راست میگه واقعا آرنجم خشک ه؟!!!
منم با حالتی که نشون میداد دارم تو دلم میگم چـــــــــــــــی میگـــــــــی ....؟؟؟مگه میشه؟!
یه نگاه انداختم دیدم ......بــــــــــــــــــــــــــلـــــــه! خشکه
داداشم رفت و دوباره که نه سه باره وضو گرفت... آخه بار دوم هم خشک مونده بود.
(تَذکَرِه : ما در وضو باید دست ها را از آرنج تا نوک انگشتان بشوریم و برای احتیاط از یه4 انگشت بالاتر رو هم میشوییم. )
+++++++++++++
حال، بنده امروز تو شرکت داشتم وضو میگرفتم یهو به خودم اومدم (این کارم رو خیلی دوس دارم، بعضی وقتا یه سری کارا انجام میدم،خرق عادت خودم و شاید دیگران، یه جورایی سنّت های بد خودم رو میشکنم، کسی ببینه میگه این آدم نیست ها...چی میکنه؟!!؟ )گفتم بذار منم یه چک بکنم ببینم شاید 1% مال منم خشک بمونه بعد وضو...
که دیدم بله ...
گفتم بذار اون یکی آرنج رو هم ببینم دیدم ای وای اونم خشک مونده...
اینجا بود که انگشت حیرت به دهان گرفتم !!!!
فکر کنم بخاطر این باشه که دستمون رو در موقع وضو به حالت کشیده در میاریم.... و این باعث میشه پوست آرنج جمع بشه و آب به همه اون موضع نرسه!
ترسیدم گفتم نکنه برا شما همسایه عزیز هم اتفاق بیفته .. به خاطر همین زود اومدم این رو نوشتم.

حکم شرعی (از نظر خودم با توجه به نظرات مرجع تقلیدم ):از آنجا که من مطمئن نیستم در وضو های قبلی ام هم همین طور آرنج هام خشک مونده باشه پس تمام وضو و نماز هام و مس اسماء و قرآن من تا به حال صحیح بوده و نیاز به قضا کردن نیست ...اما از این به بعد باید حواسم رو جمع کنم و از شسته شدن اون بخش هم در وضو مطمئن بشم.

  • زندگی شیرین است با حضور آقا

صحت وضو

مراقبه

نظرات  (۵)

  • مامان نی نی
  • تذکر خوبی بود ممنون..... در ضمن اگر حکمش رو برای مراجع مختلف بزارید بد نیست
    پاسخ:
    سلام علیک
    خواهش مند هستم.
    فکر می کنم حکمش برای همه همینه.
    چون دقیقا همین مسئله رو از مرجع تقلیدم نپرسیدم.....
    (بنده این حکم رو از حکم اصلی "اگه یه چیزی پاک باشه ... تا وقتی که مطمئن بشیم نجس شده، پاک هستش" برداشت کردم
    این یه حکم اصلی دین ما هستش که بین مراجع و فقها یکسانه....)
    چون ما اول کار (یعنی وقتی بالغ شدیم و نحوه ی وضو گرفتن صحیح رو یاد گرفتیم)صحیح وضو می گرفتیم.... و حالا بعد چندین سال
    می بینیم غلطه.... از اونجا که مطمئن نیستیم وضو های قبلی مشکل داشته باشن و شک داریم در این مورد ...پس شک باطل است و وضو های قبل درست بوده ولی وضو ی این بار رو که دیدیم غلطه باید دوباره بگیریم.
    التماس دعا
  • لا یعرف احد فقط الله یعرف!
  • با سلام واحترام.!

    خیلی نکته ظریفی بود...!

    دستتون درد نکنه...!یاد اوری خیی خوبی بود!

    پاسخ:
    سلام علیک
    خواهشمند هستم.

  • لا یعرف احد فقط الله یعرف!
  • میخواستم بپرسم برادرتون هم وبلاگتون رو مشاهده میکنه؟!

     

    .

    .

    .

    .اپ هم هستم

     

    پاسخ:
    بله گه گاه سر میزنن...
    خب حالا چی...؟
    جالبه؟؟؟!!!!


    سرزدم خدمتتون.

    سلام خوب بود

    انشا الله موفق وموید باشید

    پاسخ:
    سلام علیک
    خدا رو شکر که به درد دوستان خورده...
    متشکرم
    به همچنین
    خدایا نماز عشق بر پا کردم استجابت کردنش از تو
     شب و روزم به درگاهت دعا کردم قبول طاعتش از تو
     خدایا دیوانه گشتم چو مجنونت لیلی گشتنش از تو
     ببارد قطرهای اشک از چشمان دلم دریا کردنش از تو
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی