روز های من - MY DIARY

سلام یه نظر دیگه به این بخش اضافه شد . منم بازآفرینی ش کردم و دوباره میگذارمش....نظر چهارمی  پنجمی اضافه شد

تاریخ و زمان انتشار نسخه قبلی:

تاریخ و زمان انتشار نسخه قبلی تر:


+++اولی گفت :

"سلام ؛زندگی ،دارای جبر ه! همینی که من میگم! یعنی خدا که تقدیر ما رو نوشته ؛ ما هم چه بخوایم چه نخوایم همون میشه که اوستا کریم تو کتابش نوشته!!"


+++دومی گفت :

"س .س .لا. سلام!  ولی، نه خیر ! زندگی کاملا اختیاری ه به جز یه جاهاش !مثلا به دنیا اومدن من دست من نیست !انتخاب پدر و مادر دست من نیست!

اما خیلی چیزای دیگه دست خودمون ه!"

+++سومی گفت:

"سلام بر شما آیینه های نور خداوندی
ببینم "اولی "جان ! یعنی عیاذ بالله خدا خواست شمر ملعون سر امام حسین (ع) رو ببره! خدا خواست که بعضی از پادشاه ها مردم شون رو این همه اذیت کنن! نه اینطور نیست! اونا حق انتخاب داشتن!
راستی  ...

اما حواسمون باشه:
درسته میگیم تقدیر ما معلومه و همونطور که خدا بخواد میشه اما توجه کنیم که خدا در کنار عاقبت ما، توی دفترش تمام تلاشهایی که می کنیم و تغییراتی که ما به وجود میاریم در نظام خلقت رو هم نوشته!
یعنی اینکه:
+++ممکنه یکی دست رو دست بذاره بگه تقدیر ما از قبل نوشته شده و بیخود تلاش نکنیم!
!!!!برای این شخص تو کتاب الهی نوشته شده :"پسر خوبی بود ولی هیچ کاری نکرد !خیلی بهش فرصت دادیم ازش به نحو احسن استفاده نکرد!  آخرشم چیز خاصی نشد!"
+++و ممکنه یک آقایی هم تلاش کنه(ببخشین مثال ازدواج رو میزنم ها تازه از وبلاگ 02nafar.blogfa.com اومدم!!)

بره  (از نظر خودش)کار مناسب پیدا کنه، وضع اقتصادی شو(از نظر خودش) رو به راه کنه،خودش رو برای ایفای نقش در مقام یک همسر(از نظر خودش) آماده کنه و بره اولین خواستگاری؛اون خانم قبول نکنه. (حالا اگه مثل اون یک آقاهه باشه باید بگه خب نشد دیگه تقدیر این بوده !ولی این آقاهه )دوباره میره میبینه شاید مشکلی داشته ؛برطرفش میکنه میره خواستگاری یکی دیگه... و همینطور هی میره ،جور نمیشه! سرآخر یکی آدم حسابی گیرش میاد!
!!!!می دونین تو کتاب خدا براش چی نوشته؟:
نوشته، پسر خوبی یه!دفعه اول که سعی میکنه زن بگیره؛با اینکه بهش میگیم زوده، میره و اقدام میکنه اما نمیشه. باز هم میره اما نمیشه چون ما نمی خوایم که بشه !(دوسش داریم بنده ی خاصی یه دیگه!!) این قدر میره و میاد و نمیشه هر بار خودش رو آماده تر می کنه و آخرش هم وقتی که من(من==خدا) خواستم، میره و جواب بله رو می گیره!(میدونی چرا؟من از اول بهش گفتم زوده ،وقتش که بشه بهت میدم! اون عجله داشت آخرشم همون "وقتی" که من می خواستم اون "دختر خانمِ خاصم" رو بهش بدم ، بهش میدم)"

خدایا شکر


+++چهارمی گفت:

با  سلام  ...

فکر میکنم دوست خوبمون "اولی"  یکم اشتباه  فهمیده .

من اینجوری توضیح بدم براتون :

خدا از تقدیر ما خبر داره  و  اون رو نوشته  یعنی اینکه خدا میدونه که  شما  چه میکنید و چه خواهید کرد.

گاهی وقت ها اینجوری بیان میشه که چرا خدا که از همه چیز خبر  داره دیگه داره این کارارو میکنه ؟ یک راست به حساب همه رسیدگی کنه  دیگه اون که خبر داره !

جواب :  از نظر علمی هیچ وقت خبر داشتن دلیل بر انجام کاری نمیشه یعنی شما هیچ مثالی نمیتونید پیدا کنید که این اتفاق به این خاطر که این خبر داره خبر داشتن کسی رو مجبور نمیکنه
مثلا معلم خبر  داره که این دانش آموزش میفته با اینجور درس خوندن اما این دونستن معلم  این نیست که معلم مجبورش کرده
یا یه موتور سوار که داره تک چرخ میزنه شما میگید الا میخوره زمین تا خورد زمین بیان یغه شما رو بگیرن بگن شما خبر داشتید میگیم نه خبر داشتن دلیل بر انجام کاری نمیشه
البته اگر فرد خبر داره و قعل داده اقدامی انجام بده بله اما صرفا خبر داشتن علت نمیشه
خدا فقط خبر داره ما با اختیار خودمون چه میکنیم ما رو مجبور به کاری نمیکنه


وایتی داریم از امام صادق (ع) یه فردی اومد نزد امام صادق یه لقمه غذای برداشت گفت که خدا خبر داره من میخوام الان این رو بخورم یا نه ؟که مثلا حضرت بگه خدا خبر داره نمیخوری که اون بخورش حضرت فرمودند اگر این رو ده بار بالا ببری پایین بیاری همون کاری رو که با اختیار خودت میکنی خدا خبر داره .

مثلا فکر کنید دست شما  جلوی یک  آینه اس الان آینه خبر داره دستتونو بالا نگه داشتید یا  پایین ؟  هرجا شما با اختیار خودتون دستتون رو نگه دارید همونجارو منعکس میکنه

در کل یعنی اینکه عمل ما در علم خدا منعکس ش ده است


+++پنجمی گفت:

باسلام محضر همه ی دوستان خوب متدینم!

من قصد دارم مختصر ومفید پاسخگو باشم اگر نشد شما پوزشم را بپذیرید!

 ما باید اختیاری زندگی کنیم وهیچ اجباری در کار نیست...!

 

شده خیلی مواقع از خودمون بپرسیم که خدا که می دونس ما" بهشتی" یا "جهنمی" می شیم پس چرا ما رو به این دنیا اورد؟!پاسخ این هستش که:درسته که خداوند می دونست اما ما رو دوباره به این دنیا اورده تا مارو امتحان وازمایش کنه وراه وهدف زندگی مون رو خودمون تعیین کنیم...

فکر می کنم این جمله زیبایی باشه در این مورد:

شخصی به خدا گفت:اگر سرنوشت مرا تو نوشتی پس جرا ارزو کنم؟خدا گفت:شاید نوشته باشم هر چه ارزو کند!

  • زندگی شیرین است با حضور آقا

ما مجبوریم یا آزاد که ......زندگی کنیم؟!

نظرات  (۹)

سلام  ممنون
پاسخ:
سلام 
خوش امدین
خانم"زینب"
یا علی!(ع)
 راستی  خیلی  زیبا  این  مطلبو  نوشتین  به  دل  من  که نشست  و  الان  به  حرف  شما  کاملا  اعتقاد  دارم
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم
فکر کنم مطالب بخش "" براتون جالب باشه!
بازم با نور خودتون اینجا رو نورانی کنین!
اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم.
  • دریـــا ... !
  • دریـــا : با  سلام  ...

    فکر میکنم دوست خوبمون "اولی"  یکم اشتباه  فهمیده .

    من اینجوری توضیح بدم براتون :

    خدا از تقدیر ما خبر داره  و  اون رو نوشته  یعنی اینکه خدا میدونه که  شما  چه میکنید و چه خواهید کرد.

    گاهی وقت ها اینجوری بیان میشه که چرا خدا که از همه چیز خبر  داره دیگه داره این کارارو میکنه ؟ یک راست به حساب همه رسیدگی کنه  دیگه اون که خبر داره !

    جواب :  از نظر علمی هیچ وقت خبر داشتن دلیل بر انجام کاری نمیشه یعنی شما هیچ مثالی نمیتونید پیدا کنید که این اتفاق به این خاطر که این خبر داره خبر داشتن کسی رو مجبور نمیکنه
    مثلا معلم خبر  داره که این دانش آموزش میفته با اینجور درس خوندن اما این دونستن معلم  این نیست که معلم مجبورش کرده
    یا یه موتور سوار که داره تک چرخ میزنه شما میگید الا میخوره زمین تا خورد زمین بیان یغه شما رو بگیرن بگن شما خبر داشتید میگیم نه خبر داشتن دلیل بر انجام کاری نمیشه
    البته اگر فرد خبر داره و قعل داده اقدامی انجام بده بله اما صرفا خبر داشتن علت نمیشه
    خدا فقط خبر داره ما با اختیار خودمون چه میکنیم ما رو مجبور به کاری نمیکنه
    پاسخ:
    سلام
    متشکر از نظرتون...
    نظر شما هم به متن پست به عنوان "چهارمی" اضافه گردید
    یا حق
  • دریـــا ... !
  • دریـــا :
    روایتی داریم از امام صادق (ع) یه فردی اومد نزد امام صادق یه لقمه غذای برداشت گفت که خدا خبر داره من میخوام الان این رو بخورم یا نه ؟که مثلا حضرت بگه خدا خبر داره نمیخوری که اون بخورش حضرت فرمودند اگر این رو ده بار بالا ببری پایین بیاری همون کاری رو که با اختیار خودت میکنی خدا خبر داره .

    مثلا فکر کنید دست شما  جلوی یک  آینه اس الان آینه خبر داره دستتونو بالا نگه داشتید یا  پایین ؟  هرجا شما با اختیار خودتون دستتون رو نگه دارید همونجارو منعکس میکنه

    در کل یعنی اینکه عمل ما در علم خدا منعکس ش ده است
    پاسخ:
    ممنون

    موفق باشین

    سلام همسایه عزیز وگرامی
    سپاس ازینکه وقت میگذارید وپستها رو با دقت مطالعه میکنید
    این نشاندهنده فهم ودرک بالای شماست

    هماره شاد وبرقرار مانید
    پاسخ:
    سلام علیک
    متشکرم
    جنابعالی هم سرفراز و سعادتمند باشید

    باسلام محضر همه ی دوستان خوب متدینم!

    من قصد دارم مختصر ومفید پاسخگو باشم اگر نشد شما پوزشم را بپذیرید!

     ما باید اختیاری زندگی کنیم وهیچ اجباری در کار نیست...!

     

    شده خیلی مواقع از خودمون بپرسیم که خدا که می دونس ما" بهشتی" یا "جهنمی" می شیم پس چرا ما رو به این دنیا اورد؟!پاسخ این هستش که:درسته که خداوند می دونست اما ما رو دوباره به این دنیا اورده تا مارو امتحان وازمایش کنه وراه وهدف زندگی مون رو خودمون تعیین کنیم...

    فکر می کنم این جمله زیبایی باشه در این مورد:

    شخصی به خدا گفت:اگر سرنوشت مرا تو نوشتی پس جرا ارزو کنم؟خدا گفت:شاید نوشته باشم هر چه ارزو کند!

    سپاس فراوان از شما که مطالب کاربردی درج میکنین ونظات خواننده ها برایتان مهم است.

    درپناه خدا

    پاسخ:
    سلام
    متن نظر شما هم اضافه میشود به پست مربوطه انشاالله.
    خواهش میکنم.
  • دریـــا ... !
  • دریـــا : [گل] دریـــا ... ! بروز شد  ...
    از خدا برای همه آرزوی عاقبت به خیری دارم.
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنون
    خسته نباشید.
    یا حق
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی