روز های من - MY DIARY

سرچشمه های مرض حسد

دوشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۱، ۰۹:۰۵ ب.ظ
سلام دیدم دوستان نظر خوبی فرستادن پس این پست رو میبرم به قالب همون پست های بخش "(نظر تو+نظر من)=یه حرف حساب"
این بار ،اولی حرف خودمه و دومی حرف همسایه مون

تاریخ انتشار نسخه قبلی :

++اولی گفت:

سلام دوستان خوبم
امشب پای حرفای آقای ارزیده بودم...

جلسات قبل یه حدیث از امام حسن مجتبی(ع) (امام دوم)گفته بودن؛

"سه چیز مردم رو هلاک میکند...اولی
کِبر که شیطان به این خاطر لعنت شد و دومی حرص که

آدم(س) به خاطر اون از بهشت رانده شد و سومی حَسَد  که به دلیل آن هابیل برادرش قابیل را

کشت"


زحمت کشیدن برامون منشأ های "حسد" رو میگفتن تا اگه خدای نکرده متوجه شدیم داریم حسودی میکنیم خیلی سریع این مرض رو ریشه یابی کنیم و ببینیم ایراد از کجای کاره مون هستش. حدیث داریم با این مضمون که آدم مومن حسود نیست.
میگفتن باید حسود نباشیم چون اگه الان بمیریم و به مرض حسد  دچار باشیم احتمال خیلی زیاد بی دین از این دنیا میریم چرا که در لحظه جان دادن هم شیطان به سراغمان خواهد آمد و از این مرض ما استفاده میکنه و نمیذاره مثلا شهادتین بگیم...
و اصلی ترین منشا های این مرض :

1-کبر

2- حرص
3- دشمنی
4- تعزّز---> اینکه ببینیم کسی خیلی مورد توجه دیگران هست و بخوایم او از چشم دیگران بیفته و خودمون عین او بشیم
5- تعجب---->>اینکه میگیم، اینکه نمیتونه دماغش رو بکشه بالا... ببین سوار چه ماشینی یه! یا اینکه چرا این خانم که همیشه دیر میوومد مدیر اداره شد و من هیچی
6- ضعف در دین
7-خباثت باطنی

++دومی گفت:


سلام مجدد!

بسیار مفید بود!حسد بیماری هست که تقریبا گروباگیر انسان های امروزه شده است متاسفانه.

براستی باید سعی کنی از این بیماری خطرناک جان سالم ببریم!

همانطور که حضرت علی میفرماید!:حسد بیماری عاجز کننده ای است که از ضمیر انسان پاک نمی شود مگر به هلاکت یا مردن حسود!

همان طور که در قران کریم سوره مبارکه فلق می فرماید:"و من شر حاسد اذا حسد"پناه میبرم از شر هر حسودی هنگامی که حسد ورزد!

  • زندگی شیرین است با حضور آقا

تعزز

حرص

کبر

حسد

نظرات  (۹)

سلام مجدد!

بسیار مفید بود!حسد بیماری هست که تقریبا گروباگیر انسان های امروزه شده است متاسفانه.

براستی باید سعی کنی از این بیماری خطرناک جان سالم ببریم!

همانطور که حضرت علی میفرماید!:حسد بیماری عاجز کننده ای است که از ضمیر انسان پاک نمی شود مگر به هلاکت یا مردن حسود!

همان طور که در قران کریم سوره مبارکه فلق می فرماید:"و من شر حاسد اذا حسد"پناه میبرم از شر هر حسودی هنگامی که حسد ورزد!

پاسخ:
سلام
روز افزون بر شما(یعنی مدام سلامت و سلامت تر بشین...)
ممنون
این پست رو هم به شکل لی لی حوضک میذارم
و نظر شامخ شما رو هم درج میکنم انشاالله

به نام خداوند هستی بخش

 

*افراد زیادی هستن که در اطرافم هستند و به طوری به بنده از بعضی لحاظ حسادت می کنند.برای از بین بردن ان چه پیشنهادی دارید؟

 

*من اصلا دوست ندارم دوستانی که دارم وبسیاردوستشان دارم به من حسودی بورزند و روح وروانشان را اسیب بزنند.

 

*شاید هم به این دلیل باشد که عمر دوستی من بابرخی کوتاه است!

پاسخ:
صبر کنین
تا یه پست دیگه بذارم انشاالله
اونا رو هم آقا ی ارزیده فرمودن
من به زبان خودم نقل خواهم کرد.
سلام خیلی ازینکه قدم رنجه کردید تشریف اوردید متشکرم .ازینکه کامنت گذاشتید بی دریغ سپاس و همین طور از حسن نظرتون .راجع به حسد خیلی خوب و گویا نوشتید خداوند این مرض رو از قلب همه ی مسلمانان دور کند انشاله اگر خاطرتان کمی فرصت یافت و مجالی یافتید باز هم کلبه ی محقرمان را به نور حبیب خدا روشن کنید نان و خاطره ای نمک گیر پیدا می شود درخور شان پذیرایی از میهمانی عزیز چون شما .
پاسخ:
سلام
خوش آمدین
خانم"زهرا"
چشم
انشاالله بازم خدمت میرسم.
یا حق
سلام و خسته نباشید میشه بگید منظور تون از آقا کیه ؟
پاسخ:
سلام
خدمتتون رسیدم و عرض کردم.

خدایا نماز عشق بر پا کردم استجابت کردنش از تو
شب و روزم به درگاهت دعا کردم قبول طاعتش از تو
خدایا دیوانه گشتم چو مجنونت لیلی گشتنش از تو
ببارد قطرهای اشک از چشمان دلم دریا کردنش از تو

 

پاسخ:
سلام
خانم محترم
ممنون
زیبا بود
  • ابوالفضل بابای محمد رضا
  • سلام امیر جان خوبی من حسودی کردم به سایتت منم وبلاگمو ایجاد کردم بیا نظر بده yafateme.blog.ir یاهرا

    پاسخ:
    سلام برادر
    ای حسود!!!!!
    یا زهرا
    اومدم پیشت داداش

    ممنون ازلطفتون...........بازهم سربزنید
    پاسخ:
    خواهش میکنم
    شرمنده نکن داداش
    چشم انشاالله

    خدا را شکر از آنچه به ما دادی
    و آنچه به ما ندادی
    مصلحت دانستی
     سپاس آفریدگار که بزرگترین وداناترین ومهربانترین هستی
     بنده شکرگزار خودت را در غربت هم تنها نمی گذاری
    التماس دعای فرج
    یا حق

     

    پاسخ:
    سلام
    یا الله و یا راحم

    نارس بودی، حیا شکوفایت کرد

    ایمان تو نامدار دنیایت کرد

    یک سکه بی رواج بودی ای ماه

    این چادر شب بود که زیبایت کرد

     

    .......

     

    سلامی به گرمای آفتاب همیشه سوزان

    پاسخ:
    سلام علیک
    متشکرم

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی