روز های من - MY DIARY

امشب شب اول ماه صفر هستش!!!

جمعه, ۲۴ آذر ۱۳۹۱، ۰۶:۱۶ ب.ظ

سلام به همه همسایه ها ی خوب وبلاگ!

خواستم یادآوری کنم به خودم ؛اینجا نوشتم شاید به درد دوستان هم بخوره! بالاخره حق همسایه بر گردن همسایه از اهم واجبات!

همیشه که نون نباید ببریم در خونه همسایه! بعضی وقتا باید حق همسایه رو اینطوری ادا کرد!

همسایه محترم بفرما!

خب امروز روز آخر ماه محرمه! ماه سختی بود به همه مون سخت گذشت!

حالا فردا ماه صفر شروع میشه! میدونین که این اولین روز ماه صفر همون روز ورود اسراء کربلا و سر مبارک آقامون حسین(ع) به شهر شام هستش!

همون جایی که یه خانمی برا خانواده امام حسین(ع) خوردنی میاره!حضرت زینب (س)جلو میره و میگه خواهرم صدقه بر ما که سید هستیم حرامه!

بله ماه خیلی سنگینی هستش!به بنی هاشم هم سخت گذشت ! میگن دودی از خانه ی هیچ یک از بنی هاشم بلند نشد(غذا نپختن)بعد واقعه عاشورا تا اینکه ابن زیاد کشته شد! 

تو این ماه خیلی روایت داریم که با صدقه و دعا و کار خوب جلوی بلا ها رو بگیریم! گفتم ماه سخت و سنگینی هستش!

این دعایی رو که ذیلا میارم رو هر روز 10 بار بخونین! آخه با هم همسایه ایم ، !معنی شم میذارم(یعنی کپی میکنم از پژوهشکده  باقر العلوم(ع)) البته کمی اصلاح کردمش!

خدا همه رو حفظ کنه از جمیع بلایا و بیماران رو شفا بده و در امر ظهور آقا تعجیل بفرماید

انشاالله صلوات همیشه رو لب تون باشه! اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم!

------------------------------

بسم الله الرحمن الرحیم

یا شَدیدَ الْقُوی‏ وَیا شَدیدَ الْمِحالِ

یا عَزیزُ یا عَزیزُ یا عَزیزُ

ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَمیعُ خَلْقِکَ

فَاکْفِنی‏ شَرَّ خَلْقِکَ

یا مُحْسِنُ یا مُجْمِلُ یا مُنْعِمُ یا مُفْضِلُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ

سُبْحانَکَ اِنّی‏ کُنْتُ مِنَ الظَّالِمینَ

فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَکَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنینَ

وَصَلَّی اللَّهُ عَلی‏ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ‏الطَّیِّبینَ الطَّاهِرینَ!
ای سخت نیرو، و ای سختگیر! ای عزیز، ای عزیز، ای عزیز! خوارند از بزرگی‏ ات همه خَلق. پس کفایت کن از من شرّ خلق خودت را، ای احسان بخش! ای نیکوکار! ای نعمت بخش! ای عطا دِه! ای که معبودی جز تو نیست!

منزّهی تو! به راستی من از ظالمانم.

اجابت کردیم برایش و نجاتش دادیم از غمّ و این چنین نجات دهیم مؤمنان را، و رحمت کند خدا بر محمّد و آل پاک و پاکیزه‏ اش!

-------------- دوستان دقت دارند که این جملات آخر اگه اشتباه نکنم عین آیه قرآن هست و در باب نجات حضرت یونس از دهان ماهی غول پیکر آمده!

پس خودمون رو دست بالا بگیریم! خدا ما رو عین این پیامبر(س) نجات خواهد داد. انشاالله


ملتمس دعای خیر ! بازم باید بگم  میگن دعای خیر همسایه برا همسایه اش مستجاب هستش ها

نظرات  (۹)

سلام

التماس دعا

یا حق

پاسخ:
سلام
ممنون
به سلامت

سلام جناب محترم 
نظراتتون رو توی وبلاگ من و زهرای خوبم خوندم....
اینجور به نظر میاد که انسان کاملا معتقدی هستین من میخوام از شما بعنوان ی پسر  مذهبی سوال بپرسم جوابتون میتونه خیلی به من در  ارتباط با نامحرم کمک کنه:
1-شما که میگین بعضی دخترا یه کارایی میکنن که نمیدونن سر پسرا چی میاد مگه واقعا چی سرشون میاد؟؟؟ وقتی ی دختر با نامحرم سر مثلا بحث درس گفتگو کنه و وسطشم خنده ای پیش بیاد واقعا گناهه؟شما در نظر بگیر اون نامحرم متاهل هم باشه.شاید قصد دو طرف چیز بدی نباشه..
خواهش میکنم از دید خودتون بهم جواب بدین . شمایی که اینقدر مراعات میکنین در ارتباط و نگاه به نامحرم.
پاسخ:
سلام علیک
خوش آمدید خانم "m.f" !
نظرتون رو خواندم!
اشتباه متوجه نشین لطفا! من می خوام مذهبی و مقید باشم و ادای افراد مذهبی رو در بیارم ....  اما آدمم و خیلی وقتا رفتار و پندار ناشایستی ممکنه ازم سر بزنه!
پس لطفا من و حرفام و وبلاگم رو با برچسب "پسری که سعی میکنه مذهبی باشه" تو ذهنتون مرور کنید ؛نه "یه پسر مذهبی"!
خب حالا اگه اجازه بدین برم که سرم خیلی شلوغه!
ان شاالله جواب کامنتهاتون رو در اسرع وقت مینویسم و ارسال میکنم.ان شاالله!
الانم فقط خواستم بگم متوجه کامنتتون شدم و جواب خواهم داد و بی توجه رد نشدم! همین!
یا  حق
خدا شما و تمام افراد جویای حق رو عاقبت به خیر کنه!
و اما صلوات: " اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم "

سلام

 

 اللّهم ادخِلهُ عَلینا بِالامنِ و الایمانِ والسّلامة ِ

پاسخ:
سلام
ممنون خانم "یاس"
انشاالله!

تو این عالم بزرگترین سقوط میدونی چیه؟
افتادن از چشم های مبارک امام زمان(عج)

پاسخ:
سلام خب
بله
اینم یکی از بدترین سقوط های ممکن هستش!
حالا چرا این رو فرمودین؟
چیزی شده؟
انشاالله برا کسی اینطور نشه.

سلام

همه چی تمام شد!!!!

پاسخ:
سلام
چی ؟خانم "یاس"!

 

قیچی میخواهم
که بچینم
تمام فاصله هایی که
دورم کرده
که دورت کرده...
که بِبُرم
ته تمام کوچه های بن بستِ امیدی را
پس کوچه های توو در توویی که
گم کردمت
یا پنهان شدی درِشان
شاید...؟

 

 

سلام برادر گرامی ممنون از حضورتون ایشالله سر فرصت پاسخ سوالاتتون رومیدم فعلا یا حق

پاسخ:
سلام
ممنون خانم "مسافر"
شعر جالبی بود !
اما نفهمیدم شما گمش کردین یا اون قایَم شده!؟
خب نمیشه انتظاری داشت من که مثل شما شاعر نیستم!
و تفسیر هر شعر فقط  و فقط از دست سراینده اش بر میاد و بس.
مهم نبودن زیاد؛ شما کارهای خیلی مهم تری دارین مثل همون آپدیت کردن علم معلم !من گفتم شاید بتونین تو چند خط بگین وگرنه انتظار طومار نویسی نداشتم.
در هرصورت از زحمت هایی که میکشین برای خدا و آقا و برای این سرزمین متشکرم!
یا حق

سلام برادره خوبم از هر جاکه اومدید خوش اومدید خوش حال شدم که بایک خادم اقا اشناشدم
تشکر از دقت ونظر سازندتون مخصوصا پیرامون ماه صفر
بعدهم تشکر از دعای شما باامتحانات انشالله در امتحانات الاهی موفق شویم
برای شما وهمکارتون هم ارزوی موفقیت دارم کارتون جالب جدید وادبیاتتون دلنشینه
حاج اقا شمارا به لیست خود اضافه میکنه به این امید که شفیع من روز قیامت باشید
راستی سلامه منم به اقا برسونید
پاسخ:
سلام
اخوی، "حاج آقا"
قابلی نداشت.
انشاالله...
همکارم؟ منظورتون کیه؟!البته من همکار زیاد دارم ولی شما کدوم رو درنظر داشتین و براشون آرزوی موفقیت کردین؟!
برای من مایه ی مباهات ه!با اجازه تون منم مقابله به مثل میکنم ها...
"حاج آقا"ما از آقا و آقایون خیلی دوریم دعا کنید بهشون برسیم! والبته وقتی رسیدیم دامن از کف ندهیم! و اون وقت
 دامنی پر خواهم کرد از لطف یار به سبب اصحاب!
یا علی (ع)مدد

سلام

خسته نباشید از تلاشی که در جهت ارتقای فرهنگی ما می کنید متشکرم . نیاز نیست پاسخی بنویسید .

دعای من هم بدرقه راهتان.

پاسخ:
سلام
خوش آمدین ،"مادر" محترم!
ممنون !(پاسخ نیست ! اسمش رو بذارین "نظر*نظر")
شرمنده نکنین ! ما داریم اینجا درس پس میدیم.
متشکرم از دعای خیرتون.
الله یحب الشاکرین


سلام آقای مهندس مهربون

قالب جدید وبلاگتون مبارک

 

شاید شما شاعر نباشید اما با کلمات خوب بازی میکنید من قصد طومار نویسی نداشتم فقط گفتم انشالله سر فرصت چون گاهی حتی برای چند خط هم وقت ندارم به هرحال معلم مقطع پیش دبستانی کار فوق برنامه تا دلتون بخواد از نقاشی وهنر بگیرید تا نماهنگ وقران و......دنیای بچه ها پر از پاکیه و وقتی در جمعشون هستی بهترین احساس دنیا رو داری در مورد تشویق باید بگم حرف نداره وباعث تکرار عمل مثبت و حذف عمل منفی میشه واین خیلی خوبه که شما با بچه ها رابطه صمیمی ومهربانی دارین امیدوارم همیشه شاد وسربلند باشید ..

اما در مورد گم کردن اگه من گمش کنم او هم منو گم میکنه رهام میکنه و به حال خودم وا میگذاره پس خدا نکنه هیچ وقت گمش کنم

 

براتون بهترینهای بهترینها رو آرزو دارم موفق وپیروز باشید

پاسخ:
سلام
ممنون!
ولی هرکاری کنین اون گمتون نمیکنه! اون از خودتونه!وقتی بهش رسیدین دیگه شما و اون نداره!
نمیدونم مخاطب فی نفسه ی شعرتون کی یا چی بود! ولی عرض میکنم چه آقا(عج) باشن و چه فرد یا چیز دیگری فرق نداره به هر حال اگه رسیدین بهش دیگه تمومه! جدایی نداره!(فقط به شرطی که بهش برسیم واقعا! )! به خاطر همینه که میگن تو قیامت هرچی رو خیلی علاقه داشته باشیم بهش با همون محشور میشیم. خدا کنه علایقمون رو هدفدار و آگاهانه انتخاب کنیم.
خیلی ممنون بخاطر اینکه جواب بنده رو دادین!
الحمدلله انشاالله همیشه سربلند باشین و منیع الطبع!
یا حق
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی