روز های من - MY DIARY

تبریک عید قربان نکته هاش از نظر من

شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۱، ۰۸:۵۳ ق.ظ

سلام به همه ی دوستان عزیز

خواستم عید قربان رو تبریک عرض کنم.

حواستون که هست این عید بزرگ بعد روز عرفه است (روز شناخت و آگاهی از گناهان و کارهای اشتباه خودمون و بازگت به سوی خالق {نظر خودمه ها...})و در این روز حضرت ابراهیم(ع) بنا به دستور الهی مأمور به سربریدن عزیزترین کس ش یعنی فرزندش اسماعیل(ع) میشه

اما وقتی همه چیز برای قربانی کردن اسماعیل(ع)آماده میشه حالا چاقو نمیبره.... ندا میا از طرف اله که....

حکمت به نظرم اونجا است که ابراهیم(ع) می بایست اونجا نفس خودش رو قربانی می کردکه ایشون از پسش بر اومد.

خدا کنه خدا یا ما رو آزمایش نکنه با اگه کرد خودش موفقمون کنه.

 

نتیجه اینکه  

من باید یاد بگیرم

1-اول کارهای اشتباه خودم نه دیگران رو( چون به ابراهیم(ع)ندا نیامد به کس دیگه بگو فلان کنه بلکه ندا آمد، ابراهیم پسرت رو قربانی کن ) باید متوجه بشم نه بی خیال باشم تازه باید حساب کتاب شون رو هم داشته باشم مثل پولی که قرض می گیرم و تو دفترچه ای یادداشت می کنم که مبادا یادم بره و مدیون بشم.

2-حالا که فهمیدم بار کارهای بد و ناشایستم سنگینه و زیاد باید در جای جای عمر کوتاهم قربانی کنم.(هر کی خربزه می خوره باید پای لرزش هم بشینه)

3-باید عزیزترین چیزام رو قربانی کنم و سَر ببُرم بعضی اوقات پول م رو یا شایدم آبرو یا آسیب جزئی و بیماری خانواده یا نزدیکان وبعضی اوقات جان عزیزانم رو.

4-خیلی خوبه که آگاهانه این کار رو بکنم.(خودم چاقو رو بردارم و بگم خدایا من گنهکارم این کارا رو کردم{لیست بدم به خالقم} بگم خدا یا من به فلان گناه عادت کرده بودم برام شیرین شده بودا بگم خدایا از این کارم دست می کشم بگم خدایا برا رضایتت برا اینکه متوجه شی راست میگم و می خوام برگردم و توبه کنم این چیز(چیز==همون چیز عزیز برا سَر بریدن) رو هم می ذارم روش دو دستی تقدیم می کنم ----->>>> فقط ببخش منو !! )

5- حالا ان شاالله خدا بدادم میرسه آخه از مادر مهربون تره، من رو می بخشه تازشم نمیذاره چاقو ببره(یعنی نمیذاره غصه بخورم، یه وقت نمیذاره واسباب قربانی کردن رو نمیذاره فراهم بشه{مثلا بهم سلامتی میده بیماری مو خوب میکنه و...} یه وقت هم میذاره قربانی کنم ولی بعد سریع بهتر از اون رو بهم میده { مثلا صدقه میدم، درآمد بیشتری به دست میارم یا اینکه اصلا از اون بهتر به من شیرینی خرج کردن درآمد رو میده (خیلی ها پول دارن اما دور از جون شما خسیس ان و نمیتونن حتی برا خانوادشون خرج کنن!!) یا از اون مهم تر ممکنه گوهر قناعت به من بده }  )

دیگه خودش بهتر میدونه چی کنه...

 

  • زندگی شیرین است با حضور آقا

عید قربان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی