روز های من - MY DIARY

تصمیم بزرگ،همت قوی و نوجوان ایرونی

دوشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۱، ۰۳:۴۴ ب.ظ

سلام

حالتون چطوره؟

امیدوارم که خوب باشین و سرحال.

(میگم نوشتم "حرف در گوشی با شما بچه ها" یه وقت فکر نکنین منظورم بچه های قنداقی بودا،،،،،،،،.....منظورم خود شما هستید داداش و خواهر نوجوانم!!!!! )

تا حالا شده تصمیم  بگیری؟مثل کبری (یادش بخیر  کبری عجب تصمیمی گرفت تو دبستان!!!!)

چقدر بزرگ؟(نمی دونم ولی اینقد بزرگ که خودت متوجه نشی ....تصمیم رو میگیری یا کبری تو رو میگیره یا کبری تصمیم تو رو میگیره.......ولم کن بابا...)

منظورم تصمیماتی یه که هر چند وقت یکبار باید بگیریم شون.

مثلا بخوایم برنامه ریزی کنیم برا درس یا ورزش یا اصلا لباس یا کفش بخریم یا با پولامون سرمایه گذاری کنیم یا هر چیز مهم دیگه  

تو این جور مواقع باید بدونیم هرقدر که کاربلد باشیم و چیز در موردش بدونیم بازم ضرری نداره با افراد خبره یا حداقل کسایی که تو اون زمینه از ما بیشتر میدونن مشورت کنیم .

مشورت معنی اش این نیس که نظرمون رو عوض کنیم و چیزی که بقیه میگن رو گوش کنیم، مشورت یعنی اینکه نظرات دیگران علی الخصوص پدر و مادر  رو بشنویم و ازشون بخوایم نظر بدن بعدش خودمون تصمیم بگیریم و پای حرفامون بایستیم (اما اگر نظر کسی مخالف ما بود باید محترمانه ازش تشکر کنیم و بی ادبانه با کسی که قصد کمک به ما رو داره رفتار نکنیم)

می دونستین مشورت کار مستحبی هم هست. پیامبر (ص)هم خیلی مشورت می کردن و به اون توصیه ی بسیاری کردن هااااااا.

البته با هر کسی هم نباید مشورت کردا. تو هر زمینه باید با افراد خودش مشورت کرد .مثلا برا بیمار مشورت با دکتر خوبه در حالی که برای دانشجو مشورت با استادای خوب .


بهت پیشنهاد می کنم قبل کار های مهم سعی کن وضو بگیری اینقدر خوبه که نگو نپرس .

 شما که صلوات بلدین ممکنه زحمت بکشین و یکی از ته دل به امید فرج امام زمان (عج) نثار شون کنین؟؟؟متشکرم یا علی

  • زندگی شیرین است با حضور آقا

همت

تصمیم

نوجوان ایرونی

مشورت

نظرات  (۳)

سلام...
شما تو این پستتون نکته های خیلی خوبی متذکر شدین...
مثلا تصمیم کبری که یک ادم با یک تصمیم سر نوشتشو مشخص میکنه....
البته من کبری رو بزرگ کردم نه کبری خانوم ...
اخه ما در دوران ابتدایی یادم نمیاد همچین درسی رو داشتیم//
مشورت هم از جمله نکته های است که خداوند هم در قران می فرماید.وشاورهم فی الامر...
به نوجوون های هم سنم توصیه می کنم که هیچ وقت در امور مهم شان  مشورت رو از یاد نبرن...
چون اگه من واقعا یک ابجی وبابای خوب نداشتم به جاهایی که الان توش هستم نمی رسیدم...
ودر اخر برای سلامتی اماممون وسرورمون.اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
یاحسین
راستی اپم خوشحالم میشم سر بزنین...

پاسخ:
سلام
ای بابا چند سالتونه مگه؟؟فکر کنم فراموش کردین!
پس کُ  ُ  ُ    ُ  ُ ب ب ر رر ر ا     تَ  َ  َ ص ص م ی ی م گرفت رو از رو چی ساختن؟

به شما تبریک میگم بخاطر داشتن  چنین پدر و خواهری .
سلام...
راستش من تصمیم کبری رو تصمیم بزرگ فرض کردم...
چون واقعا دوره ابتدای یادم نمیاد همچین درسی روداشتیم....
میشه به من بگین سال چندم ابتدایی بوده...؟
اره شاید هم فراموش کردم..نمی دونم!
پاسخ:
سلام
احتمال میدم شما
باید دهقان فداکار رو هم نخوونده باشین!
فکر کنم سال دوم بود
احتمالا نظام جدیدی بودین شما!
موفق باشین

چرا دهقان فداکار رو که دیگر خواندیم!

شما هم نظام جدید هستین!چون از30به بالا نظام قدیم به شمار میان.

 

در برنامه زندگی با خدا ترسان مشورت کن.امام صادق/ع/

پاسخ:
متشکر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی