روز های من - MY DIARY

فکرهات رو بکن بعد...

چهارشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۵۹ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین

و صل علی محمد و آله الطاهرین و عجل فرجهم

شده تا حالا ....؟! ببینیم دوستی یا عزیزی داره کار اشتباهی می کنه ...!(بر خلاف روال همیشه<---به این قسمت عنایت داشته باشیم--)

تا حالا سعی کردیم اون موقع چیزی بهش نگیم!

خیلی سخته ...نه؟!! اینکه ببینیم عزیزمون داره کار اشتباهی میکنه و آگاهش نکنیم.

خیلی سخته باید هی خود خوری کنیم و هی با خودمون کلنجار بریم.میدونم سخته... آخه از یه طرف خوبیش رو میخوایم و از یه طرف میترسیم مبادا خدای نکرده تکرارش کنه!!

اما به نظرم اینکه خدا "ستار العیوب" هستش و "غفار الذنوب"---- یعنی اینکه باید در رفتارمون یه کم تجدید نظر کنیم.

خب آره... امر به معروف و نهی از منکر هم شرایط داره.نه؟! مثلا یکیش این که باید احتمال تکرار اون رفتار رو بدیم و بعد امر و نهی کنیم.

به  نظرم آدما وقتی کار بدی می کنن(توجه کنین گفتم کار بد... یعنی اینکه باید برای اون شخص ، این کار در ردیف کار های بد و ناشایست تعریف شده باشه---- پس اگه گل پسری با اینکه 20 و چند ساله هست ، هنوز از پدر درخواست پول توجیبی میکنه،یعنی اینکه این درخواست و این رفتار برای او یک هنجار تعریف شده چه آگاهانه و چه ناآگاهانه و او این کار رو بد نمی دونه---و احتمالا خانواده اش هم این کار رو بد نمی دونن.)(ادامه ...--->)خودشون متوجه این امر هستن و هی به اطرافشون دقت میکنن که مبادا کسی بویی برده باشه...! حالا اگه من به اون دوست خوبم ،دقیقا بعد اون عمل ناشایست (با در نظر گرفتن مکان مناسب برای بازگو کردن این مطلب با او...)،تذکر بدم ---فکر کنم کار خداگونه ای نکردم.

فکر کنم بهتره چند بار اول رو ندید بگیریم.و بعدا اگه تکرار شد ،خوبه در یک زمان و مکان مناسب، بیایم و باهاش حرف بزنیم...

و فکر کنم بهتر باشه اصلا به خود اون رفتار اشاره ی مستقیم نکنیم

مثلا اگه شخصی اهل نماز و روزه ، یکبار نمازش قضا شد و ما هم متوجه شدیم ...بهتره اون موقع یقه اش رو نگیریم(آخه خدا ستار العیوب ه) خب خوبه تو حرفامون با دیگران در حضور او یا حتی مستقیما با او ،به ثواب زیاد نماز اول وقت و اینکه باعث میشه آدم قدرت نه گفتنش به امور دیگه در مقابل نماز و خدا زیاد بشه اشاره کنیم یا حتی ثواب خواندن نماز به جماعت یا از بدی ترک نماز و دور شدن برکت از مال و روزی به واسطه ی اون اشاره کنیم...

بله فکر کنم خودش متوجه بشه.

خوبه دقت داشته باشیم بعضی اوقات طرف مقابل برای جبران آبرویی که از او شاید به نوعی بردیم میاد و به رفتار ناشایست خودش ادامه میده که متذکر رو آزار بده...

پس چه خوبه در این مواقع گناهان زیاد  و خوبی های کم خودمون رو به یاد بیاریم  و مثل خدا و اولیای الهی ندید بگیریم و در یک وقت و مکان مناسب به خوبی موضوع رو بیان کنیم شاید 1 ماه بعد.

یاد بگیریم خودمون رو بشکنیم ولی مومنین رو نه!انشاالله

فعلا شما همسایه های خوب و گرامی رو به خدا میسپرم . زندگی خدایی ای رو براتون آرزومندم  

یا امام حسن (ع)



  • زندگی شیرین است با حضور آقا

نظرات  (۱)

  • ☂بآ چــــــتری از باران ودلتنگی☂
  • سلام

    مصداق مطلب خواندنی تون :

    هر سخن جایی وهر نکته مکانی دارد...!

    پاسخ:
    سلام علیک
    بله
    متشکر
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی