روز های من - MY DIARY

روز عرفه

پنجشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۱، ۰۹:۰۴ ق.ظ

سلام

-------روز 9ام از ماه ذی الحجه، روز عرفه است.

تو این روز حجاج میرن صحرای عرفات  و دعای بسیار می کنن و بعد نماز ظهر و عصر دعای معروف "عرفه" رو می خونن. بعدش میرن به سمت مشعرالحرام و تا فردا ش یعنی عید قربان باید به منا برسن .

------حالا چرا بهش میگن روز عرفه؟

کدومتون میدونه؟

بچه ها شلوغ نکنین

هر کی می خواد بگه فقط دستشو بالا ببره....

آهان

تا اونجا که من پرس و جو کردم به این دلیل ه که

خیلی وقت پیش وقتی حضرت جبرئیل مناسک و آداب حج رو به حضرت ابراهیم(ع) یاد می داد

وقتی کارش تموم شد از حضرت ابراهیم پرسی:"عَرَفتَ؟" و درجواب ابراهیم (ع)گفت:"نَعَم"  .

به زبون خودمون یعنی "یاد گرفتی؟" و "بله"

این شد که اسم این روز شد عرفه (روز شناخت)

------حالا چند تا رخداد که تو همین روز عرفه اتفاق افتاده:

کی میتونه بگه؟

آره زهرا جون شما جواب بده...

زهرا : خانوم.... اجازه !!  فکر کنم امام حسین عَلِسَسّلام رفتن کربلا.

آفرین دخترم.

بله

1- شروع حرکت امام حسین (ع) به سمت کربلا ، بعد از انجام اعمال حج.

2- روز قبول شدن توبه ی حضرت آدم(ع) بعد از اینکه خداوند او را از بهشت خارج کرد.

3- شهادت حضرت مسلم و هانی (روحشان شاد)(بچه ها هر دو شون خیلی به امام حسین (ع) کمک کردنا.. )

4-در این روز پیامبر مون از اصحاب شون خواستن تمام درهایی که به داخل مسجد پیامبر باز میشن رو ببندند به جز در خانه ی امام علی و حضرت زهرا (علیها السلام).

5-گفتن حدیث ثقلین به مردم توسط پیامبر(ص)

 «من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می‌گذارم یکی کتاب خداقرآن و دیگری عترت و اهل بیت خودم. مادام که شما به این دو تمسک جویید هرگز گمراه نخواهید شد و این دو یادگار من هیچ گاه از هم جدا نمی‌شوند.»

 

اینم یه لینک برا اونایی که می خوان فوق برنامه کار کنن...

  • زندگی شیرین است با حضور آقا

عرفه

نظرات  (۱)

پشت کدام خط عابر پیاده
به انتظار ایستاده ای که چراغ عبورت
سبز نمی شود؟
سرک میکشم
و می شمرم
تمام ثانیه هایی راکه از تو دور مانده ام
من به آمدنت یقین دارم....

زیبا نوشته بودید،دست به قلمتون مستدام

التماس دعای شهادت
پاسخ:

سلام

ممنون از شما منتظر گرامی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی